:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> ترکیه به‌صورت مخفیانه در حال آماده‌سازی نظامی برای حمله به سوریه است/ اقدامات نظامی مشکوک ترکیه در مرز شهر ریحانی ترکیه و سرمداِ سوریه | جهان بین
۰
plusresetminus
عکس‌های ماهواره‌ای گرفته‌شده از مرز شهر ریحانی ترکیه و سرمداِ سوریه در فاصله چهار ماه گذشته تا ماه پیش، نشان‌دهنده ساخت‌وسازها و انتقال تجهیزات نظامی ترکیه به این ناحیه است.
ترکیه به‌صورت مخفیانه در حال آماده‌سازی نظامی برای حمله به سوریه است/ اقدامات نظامی مشکوک ترکیه در مرز شهر ریحانی ترکیه و سرمداِ سوریه
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا پایگاه خبری شبکه العالم نوشت: مقامات نظامی روسیه پس از کشف «آماده‌سازی مخفیانه نظامی» ترکیه، از هدف این کشور برای هجوم به سوریه پرده‌برداری کرد.

مسکو اسناد کافی برای اتهام‌زدن به ترکیه را دارد؛ عکس‌های ماهواره‌ای گرفته‌شده از مرز شهر ریحانی ترکیه و سرمداِ سوریه در فاصله چهار ماه گذشته تا ماه پیش، نشان‌دهنده ساخت‌وسازها و انتقال تجهیزات نظامی ترکیه به این ناحیه است.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: روسیه اعلام می‌دارد که ساخت‌وسازهای ترکیه در منطقه مرزی ترکیه و سوریه برای ارسال نیرو، تجهیزات و تسلیحات به سوریه به کار خواهد رفت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، حرکات اخیر ترکیه را نشانه‌های رو به رشد آماده‌سازی نظامی این کشور برای حمله به سوریه می‌داند.

اتهام کوناشنکوف به ترکیه، یک روز بعد از اتهام زنی روسیه به ترکیه برای تخطی از پیمان‌نامه بین‌الملل، با استثنا قراردادن مرزهای مشترک ترکیه- سوریه و پایگاه‌های هوایی مورد استفاده ناتو از دید پهبادهای غیرمسلح نظارتی، اعلام شد.

پیمان‌نامه آسمان باز به هواپیماهای نظارتی غیرمسلح اجازه می‌دهد از تمام قلمروهای آمریکا، روسیه و ترکیه در منطقه سوریه تصویربرداری کنند، به‌جز مناطق مذکور!

روسیه این استثناء قائل‌شدن را خطرناک خوانده و آن را برای پنهان‌کردن فعالیت‌های نظامی غیرقانونی ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه اعلام می‌دارد.

کوناشنکوف اظهار داشته است که روسیه منابع اطلاعاتی بسیاری زیادی در خاورمیانه دارد و اگر ترکیه خیال کند با منع پرواز پهبادهای نظارتی می‌تواند چیزی را مخفی کند، خیلی غیرحرفه‌ای است.

روابط روسیه و ترکیه از زمان سرنگون‌کردن هواپیمای جنگنده روس در مرزهای سوریه توسط ترکیه، در تنش قرار گرفته است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۲:۲۲

9 Mar 2020