۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۲۷۱۸۷
پوتین در دیدار با ولایتی:

همکاری‌های روسیه و ایران باید در تمام زمینه‌ها گسترش یابد

«ولادیمیر پوتین» با ابراز خرسندی از توسعه روابط راهبردی کشورش با ایران گفت: ضروری است این همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
همکاری‌های روسیه و ایران باید در تمام زمینه‌ها گسترش یابد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و در مورد آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط راهبردی دو کشور گفت: ضروری است همکاری ها در تمامی زمینه ها گسترش یافته و از همه ظرفیت ها در این جهت بهره برداری شود.

ولایتی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات رئیس جمهور روسیه، به دیدگاه مقام معظم رهبری در نگاه به شرق و توسعه همکاری ها با روسیه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در جهت تنظیم روابط راهبردی و استراتژیک گام بر می دارند و این مسیر بازگشت ناپذیر در توسعه و گسترش همکاری های راهبردی و استراتژیک می تواند به ایجاد ثبات و صلح در منطقه و عرصه بین المللی کمک کند.

پایگاه تحلیلی المانیتور در گزارش خود علت سفر ولایتی به روسیه و دیدار با پوتین را بررسی مسائل اخیر و تضمین قراردادهای بین دو کشور ارزیابی کرد. از جمله این قراردادها می توان به خرید سامانه های موشکی اس ۳۰۰ و روابط اقتصادی دو کشور بعد از تحریم ها اشاره کرد.

به نوشته المانیتور بعد از برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران روسیه برای گسترش همکاری ها با ایران بیشتر از سایر کشورها علاقه نشان می دهد.

ولادیمیر اوسیف رئیس بخش قفقاز موسسه کشورهای مشترک المنافع روسیه در گفتگو با المانیتور گفت سفرولایتی به روسیه بیشتر در جهت تعمیق روابط دو کشور بعد از تحریم ها بوده است.

وی می گوید ولایتی مشاور رهبر عالی ایران است و پوتین می داند گفتگو با ولایتی برای گسترش روابط با ایران موثرتر از ارتباط با مقامات رسمی ایران است.

به اعتقاد کارشناس المانیتور این دیدار یک پیام دیگر نیز دارد و آن این که روسیه نمی خواهد پیامهای خود را از طریق تلفن دریافت کند و به جای آن مشاور رهبر ایران برای ایجاد صمیمیت بیشتر بین دو کشور به مسکو سفر می کند.

ولادیمیر پوتین در دیدار با ولایتی از نگرانی مشترک کشورش درباره بحران سوریه نیز با مشاور رهبر ایران سخن گفت و بر لزوم همکاری دو کشور برای حل این بحران تاکید کرد. وی همچنین از گسترش روابط دو کشور در زمینه هسته ای ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۱:۱۸

27 Dec 2019