کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزش کشور:

ضرورت تجلیل از ورزشکارانی که ارزش‌ها را پاسداری می‌کنند/ ایستادن بانوی ورزشکار بر سکوی قهرمانی با حجاب کامل اسلامی افتخاری بالاتر از قهرما

13 بهمن 1394 ساعت 12:04

مقام معظم رهبری تاکید کردند: افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملّى‏، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمی‌شود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد یا بانوی ورزشکاری که با چادر یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می ایستد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار دست‏‌اندرکاران برگزارى کنگره‏ شهداى ورزش کشور که در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۴ برگزار شده بود صبح امروز در همایشی که به همین منظور در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد قرائت شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تقدیر از ابتکار جالب بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور، تاکید کردند: لازم است جامعه بداند که فداکارى در راه دین و انقلاب، مخصوص یک قشر خاص نیست و همه‏ ى اقشار در این مسابقه‏ ى عظیم و معنوى شرکت دارند.

ایشان بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور را تقویت روحیه و اعتلای فکر انقلابی خواندند و افزودند: جوان ورزشکار، به ‏طور طبیعى براى بخش مهمّى از جوانها الگوست و اخلاق، رفتار و کیفیّت و سبک زندگى او میتواند تاثیرگذار باشد و جامعه را به‏ سوى دین، اخلاق و معنویّت سوق بدهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی واژه «پهلوان» را لقبی داراى امتیاز در ادبیّات بومى و ملّى برشمردند و با تجلیل از ورزشکارانی که در محیط های ورزشی رفتار شایسته انجام می‌دهند، تاکید کردند: افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملّى‏ و یا بالا رفتن پرچم در سکوی قهرمانی، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمیشود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد و یا بانوی ورزشکاری که با چادر و یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می ایستد.

حضرت آیت الله خامنه ای این قبیل رفتارها را همانند رفتن به میدان جنگ و جلوه ای از روحیّه‏ ى قوى ایرانى مسلمان خواندند و افزودند: این نشاندهنده هویّت یک ملّت و استحکام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهّمات و احساسات توهّم‏ آمیز شکست نمیخورند و مغلوب نمیشوند و باید کارى کرد که محیط ورزش به این سمت حرکت کند.

رهبر انقلاب تجلیل از ورزشکارانی را که به‏ طور علنى در میدان قهرمانى از ارزشها پاسدارى می‌کنند، با ارزش خواندند و گفتند: یکى از کارهای لازم، تجلیل از ورزشکارانی است که اسم خدا را مى‏ آورند و یا بعد از آنکه در رقابت پشت حریف را به خاک می رسانند سجده می‌کنند.

ایشان این رویکرد را نمادی از هویّت و شخصیّت ایران اسلامى دانستند و با تأکید بر ضرورت تقویت آن اظهار امیدوراری کردند که روزبه‏ روز محیط ورزش پاکیزه‏ تر و روشن‏ تر شود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 27157

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27157/ضرورت-تجلیل-ورزشکارانی-ارزش-ها-پاسداری-می-کنند-ایستادن-بانوی-ورزشکار-سکوی-قهرمانی-حجاب-کامل-اسلامی-افتخاری-بالاتر-قهرما

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir