کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری

15 مجتمع گلخانه‌ای آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است

8 بهمن 1394 ساعت 9:40

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 15 مجتمع‌ گلخانه‌ای جدید در این استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران هستند و از متقاضیان دعوت می‌کنیم جهت احداث واحدهای تولیدی به شرکت شهرک‌های کشاورزی مراجعه کنند.


به گزارش جهانبین نیوز مهندس برزو هیبتیان مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های کشاورزی این استان در جهت اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و وظایف محوله برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای و همچنین برای صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید از نظر کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی اقدام به استعدادیابی و شناسایی مکان‌های مناسب برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری کرده است ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این طرح ۱۵ نقطه مناسب در استان برای احداث گلخانه‌هایی منطبق با ضوابط نظام گلخانه‌ای شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: شناسایی این مکان‌ها با لحاظ کردن دسترسی به امکانات و زیرساخت‌های اولیه مانند تأمین آب، برق، گاز، جاده و تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری انجام شده است.

هیبتیان ادامه داد: در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای احداث این گلخانه‌ها در حال انجام است که این کار با انجام استعلاماتی در این راستا است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۵ مجتمع گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک احداث می‌شوند بیان داشت: با ایجاد این مجتمع‌ها زمینه اشتغال، تولید، درآمد و ایجاد محصولات گلخانه‌ای خوبی در این استان فراهم می‌شود.

هیبتیان موقعیت خاص چهارمحال و بختیاری از نظر شرایط آب و هوایی، نور مناسب و هوای خنک را برای تولید گل‌هایی از قبیل رز، آلسترومریا و سایر گل‌های شاخه بریده مناسب دانست و تاکید کرد: همچنین شرایط آب و هوایی مطلوب، زمینه تولید توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای را نیز در این استان فراهم کرده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: هزینه زیرساخت‌ها در قالب مجتمع‌های کشاورزی کاهش می‌یابد و می‌توان با مدیریت منسجم در تولید محصولات کشاورزی زمینه لازم جهت تولید،‌ بسته‌بندی، فرآوری و صادرات محصولات گلخانه‌ای را به انجام رساند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری یک مجتمع پرورش قارچ در شهر جونقان به مساحت ۱۲ هکتار و یک مجتمع تولید گل شاخه بریده در بلداجی به مساحت ۱۸.۸ هکتار درحال فعالیت هستند و در این مجتمع‌ها زیرساخت‌هایی چون آب و برق فراهم است ضمنا مجتمع‌های گلخانه‌ای جدید آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران هستند از همین‌رو از متقاضیان دعوت می‌کنیم جهت احداث واحدهای تولیدی به شرکت شهرک‌های کشاورزی مراجعه کنند و آمادگی خود را برای ایجاد این مجتمع‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 27047

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27047/15-مجتمع-گلخانه-ای-آماده-واگذاری-سرمایه-گذاران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir