۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۶۸۶۸
الیوت آبرامز مشاور رئیس جمهور سابق امریکا؛

قدرت آمریکا در حال افول و قدرت ایران در حال افزایش است

مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا به کاهش قدرت این کشور و در مقابل افزایش قدرت ایران در عرصه جهانی اذعان کرد.
قدرت آمریکا در حال افول و قدرت ایران در حال افزایش است
به گزارش جهانبین نیوز مشاور جرج بوش پسر رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد قدرت آمریکا در حال افول و قدرت ایران در حال افزایش است.

شبکه فاکس نیوز گزارش داد،الیوت آبرامز، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، در دوره ریاست جمهوری جرج بوش پسر در اظهاراتی گستاخانه: «ما از آزادی آمریکایی‌ها از ایران خوشحال هستیم، اما نباید به تروریست‌ها برای آزادی آمریکایی‌ها باج داد. بسیاری از دولت‌ها ازجمله دولتهای اروپایی برای آزاد کردن شهروندانشان پول و باج نمی‌دهند. اما دولت کنونی آمریکا این کار را انجام می‌دهد.»

وی در ادامه اظهاراتش مدعی شد: «شماری از آمریکایی‌های ایرانی تبار آزاد شده‌اند که مجرم بوده‌اند. این افراد در نقض تحریم‌ها و کمک به برنامه موشکی ایران مشارکت داشته‌اند. ما برای آزادی آمریکایی‌هایی که به گونه‌ای غیرمنصفانه زندانی شده بودند، این ایرانی‌ها را آزاد کردیم.»

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در ادامه افزود: «ایران با رفع تحریم‌ها به ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار پول نقد دست پیدا می‌کند و یکصد میلیارد دلار باقیمانده باید برای بدهی‌هایی پرداخت شود که ایران بدهکار است. واقعیت این است که ایران به پول کلانی دست پیدا می‌کند. کشورهای عربی منطقه و اسرائیل به وضع کنونی از این منظر نگاه می‌کنند که ایران در حال قدرت گرفتن است.»

الیوت آبرامز در ادامه اعلام کرد: آمریکا ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. واشنگتن به ایران این پول‌ها را می‌دهد و تحریمهای بسیار کوچکی علیه ایران به علت آزمایش موشکی این کشور اعمال می‌کند. این درحالی است که می‌بینیم ایران ملوانهای آمریکایی را در خلیج (فارس) تحقیر می‌کند. با همه این اوصاف، کشورهای منطقه به این تحولات به این چشم نگاه می‌کنند که قدرت آمریکا در حال افول و قدرت ایران در حال افزایش است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۱:۲۸

31 Dec 2019