۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۶۷۱۹
سردار فدوی:

تحرکات 40 دقیقه‌ای ناو هواپیمابر آمریکایی بعد از دستگیری تفنگداران با اقدام سپاه خنثی شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیر حرفه‌ای داشت و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت.
تحرکات 40 دقیقه‌ای ناو هواپیمابر آمریکایی بعد از دستگیری تفنگداران با اقدام سپاه خنثی شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استقرار کامل و همه جانبه و تسلط کامل بر همه آب‌های منطقه خلیج فارس و هرمز را دارد.

فدوی گفت: آب‌های سرزمینی هر کشور، آب‌هایی است که شناورها باید حضورشان در آنها با اطلاع و کسب اجازه قبلی باشد.

وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هیچ گاه بی‌ضرر نبوده و این ۲ شناور که شامل ۱۰ تفنگدار بودند در سه مایلی آب‌های سرزمین جزیره فارسی قرار گرفته بودند و به دلیل عدم حرفه‌ای گری عملی، توسط رزمنده‌های ما در دریا توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند و مقاومت زیادی نشان ندادند.

فدوی تاکید کرد: اما بعد از آن، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود ۴۰ دقیقه رفتار غیر حرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که برخلاف گفته‌های آمریکایی ها مبنی بر تامین آرامش در منطقه بود که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صد در صد ما قرار گرفت.

وی افزود: از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود و با آقای ظریف در تماس بودیم و او در جریان قضایا بود و آقای کری نیز با ظریف تماس گرفته بود و درخواست آزادی داشته که آقای ظریف موضع قوی و محکمی داشته و اعلام کرده که آنها در آبهای سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.

فدوی گفت: این روند انجام شده و مطمئنا طول زیادی نخواهد کشید و نیروی دریایی سپاه در خصوص این افراد به محض دستور از سلسه مراتب اقدام می‌کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۶:۵۹

16 Jan 2020