۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۲۶۶۰۶
به بهانه آزمایش اتمی کره شمالی؛

ایران خطرناک‌تر است!/ توافق هسته‌ای را لغو کنید

«آزمایش بمب اتمی توسط کره شمالی که در گزارش ها منعکس شد، نشان می دهد که ابطال توافق هسته ای ایران و 1+5 تا چه حد ضروری است...»
ایران خطرناک‌تر است!/ توافق هسته‌ای را لغو کنید
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، ادعای کره شمای مبنی‌بر آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب هیدروژنی بهانه جدیدی به دست تندروهای آمریکایی داده تا به لفاظی‌های خود علیه توافق هسته ای با ایران ادامه دهند.

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters) در گزارشی زیر عنوان "تد کروز: حادثه کره شمالی نشان می دهد که چه اتفاقی درباره ایران خواهد افتاد" به انعکاس اظهارات کروز علیه توافق هسته ای ایران و ۱+۵ پرداخته است.

رویترز نوشت: "تد کروز" کاندیدای جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه گفت: آزمایش بمب اتمی توسط کره شمالی که در گزارش ها منعکس شد، نشان می دهد که ابطال توافق هسته ای ایران و ۱+۵ تا چه حد ضروری است.

پایگاه آمریکایی یاهو (Yahoo) ضمن انعکاس این خبر نوشت: این سناتور آمریکایی از ایالت تگزاس، طی سخنانی در ایالت آیووا، حادثه اخیر در کره شمالی را نشانه "شکست احمقانه" سیاست های دموکرات ها در زمان دولت اوباما دانست و به سرزنش کردن آنان پرداخت.

براساس این گزارش کروز افزود: اگر "هیلاری کلینتون" کاندیدای دموکرات ها، پیروز رقابت های ریاست جمهوری شود ایران نیز به احتمال زیاد آزمایش اتمی خود را اجرا خواهد کرد.

وی مدعی شده که ایران به مراتب خطرناک تر از کره شمالی است.

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست (Huffingtonpost) نیز گزارشی زیر عنوان "تد کروز می گوید، آزمایش بمب اتمی کره شمالی نشان می دهد که ایران به کدام سمت در حرکت است" را در این باره تنظیم و منتشر کرده است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: علیرغم اینکه کارشناسان اطلاعاتی آمریکا درباره ادعای کره شمالی مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز یک بمب هیدروژنی ابراز تردید کرده اند، تد کروز این موضوع را بهانه ای قرار داد تا بر ضرورت ابطال توافق هسته ای دولت اباما با ایران تاکید کند.

هافینگتون پست افزود: کاخ سفید روز چهارشنبه و پیش از اظهارات تد کروز، گفته بود که کره شمالی قادر به آزمایش واقعی یک بمب هیدروژنی نیست اما باوجود این واقعیت آقای کروز، نامزد محافظه کار ریاست جمهوری از ایالت تگزاس تاکید دارد که سیاست خارجی آمریکا باید تغییر کند.

از سوی دیگر "جیمز روبین" سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا با انتشار یادداشتی در روزنامه یو اس ای تودی (USAToday) تلاش کرده از ادعای کره شمالی مبنی آزمایش موفقیت آمیز اتمی، بر ضد ایران استفاده کند.

وی در ابتدای این نوشتار مدعی شد: آزمایش اتمی کره شمالی ایران را دعوت می کند که این کشور نیز بمب اتمی خود را آزمایش کند.

روبین در عباراتی توهین آمیز می افزاید: پیام روشن آزمایش اتمی کره شمالی برای ایران و دیگر کشورهای سرکشی که به دنبال ساخت سلاح های هسته ای هستند این است که شما نیز این اقدام را انجام دهید و هیچ کس قصد متوقف کردن شما را ندارد.

 

 

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۹:۲۴

2 Jan 2020