۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۶۵۷۸
اوحدی:

همه مفقودان جانباخته فاجعه منا شناسایی شدند

رییس سازمان حج و زیارت گفت: همه مفقودان جانباخته فاجعه منا شناسایی شدند.
همه مفقودان جانباخته فاجعه منا شناسایی شدند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس سازمان حج و زیارت امروز در حاشیه همایش یک روزه مدیران حج و زیارت کشور در اصفهان گفت:با تلاش گروه تفحص در عربستان ، اعزام ۶۵ خانواده درجه اول مفقودان به این کشور و شناسایی همه جانباختگان پرونده مفقودان جانباخته فاجعه منا بسته شد.

سعید اوحدی با اشاره به اینکه ۷۹ زایر ایرانی در مقبره الشهدا شهر مکه دفن شده بودند افزود:خانواده ۳۷ زایر دفن شده خواستار بازگشت پیکرها بودند که ۱۱ پیکر قبلا و ۱۰ پیکر دیگر نیز با پرواز دیپلمات های ایرانی صبح امروز وارد کشور شدند.

وی گفت:۱۶ پیکر با قیمانده در دو یا سه روز آینده وارد کشور می شود.

*متقاضیان حج ۹۵ فقط به سایت سازمان مراجعه کنند

اوحدی همچنین در مورد شایعات مختلفی که درباره حج تمتع ۹۵ وجود دارد از متقاضیان این سفر خواست برای کسب اطلاعات موثق فقط به سایت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

وی بیان کرد: مذاکرات با طرف های سعودی از طریق دستگاه دیپلماسی انجام می گیرد اما باید منتظر تدبیر دستگاه دیپلماسی کشور باشیم و هر تصمیمی که نظام بگیرد بر اساس همان عمل می کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص استقبال کشور عربستان برای ادامه تردد زائران حج گفت: تاکنون هیچ گونه موضع گیری رسمی از طرف وزارت حج عربستان به ما اعلام نشده است.

گفتنی است؛بر اساس برنامه های پیش بینی شده این سازمان قرار است نخستین پرواز زائران ایرانی حج تمتع ۹۵ به عربستان از طریق فرودگاه تهران در ۲۱ مرداد ماه سال آینده انجام پذیرد.

براساس این گزارش ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگرنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش تر اظهار کرد:موضوع حج تمتع سال ۹۵ با شرایط کشور تطبیق داده شده است و با در نظر گرفتن منافع ملی و موضع مسئولان بلند پایه نظام، دولت و دستگاه های سیاسی و امنیتی کشور در مورد آن تصمیم گیری خواهند کرد.

وی گفت: موضوع حج تمتع سال ۹۵ از طریق شورایعالی حج و شورایعالی امنیت ملی پیگیری و با در نظر گرفتن مسائل شرعی در مورد آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۷:۰۸

11 Feb 2020