۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۲۶۴۷۹
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

دولت از حذف یارانه 10 میلیون پردرآمد واهمه دارد/مجلس لایحه ضد‌رکود را‌ در 60 ماده‌ تصویب کرد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها دولت برخلاف مصوبه مجلس در حذف یارانه 10 میلیون ایرانی ضعیف عمل کرده و نتوانسته است برنامه‌های ابلاغی را به انجام برساند.
دولت از حذف یارانه 10 میلیون پردرآمد واهمه دارد/مجلس لایحه ضد‌رکود را‌ در 60 ماده‌ تصویب کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، مصطفی افضلی‌فرد عصر امروز در نشست فعالان تولیدی و کارآفرینی در اردبیل اظهار کرد: دولت در حال حاضر بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند که قرار بود با کاهش ۱۰ میلیون نفری یارانه‌بگیرها که اغلب گروه‌های پردرآمد را شامل می‌شود بخشی از این مبالغ صرف تولید، سلامت و مسکن شود که این کار به خوبی انجام نشده است.

وی دلیل محتاط عمل کردن دولت را در این زمینه به دلیل نگاه‌های سیاسی و انتخاباتی اعلام کرد و گفت: دولت به دلیل واهمه‌ای که از رای نیاوردن در دوره بعد دارد در حذف یارانه پردرآمدها با احتیاط کامل عمل می‌کند در حالی که انتظار می‌رود انقلابی‌تر از این در این بخش عمل شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم تولید از یارانه ۳۰ درصد تعیین شده بود که تنها ۳ درصد آن را دولت پرداخت کرده و سهم سلامت و بهداشت نیز ۱۰ درصد به همراه سهم حمایت از مسکن اقشار آسیب‌پذیر است که پرداخت آنها در هاله‌ای از ابهام باقی‌مانده است.

افضلی‌فرد با بیان اینکه مجلس لایحه ضد رکود را با افزوده ۳۰ ماده جدید به آن در ۶۰ ماده در مجموع به تصویب رساند تا به عنوان کارآمدترین قانون در رونق واحدهای تولیدی و رفع رکود مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر لایحه ضد رکود مورد توجه دولت قرار گرفته و آیین‌نامه‌های اجرایی آن به شکل کامل نوشته شود قطعا بخش زیادی از مشکلاتی که امروز از بابت رکود گریبان‌گیر کشور است برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این وضعیت و تحریم‌های ظالمانه استکبار نباید همه مسائل را به اجرای برجام گره بزنیم بلکه باید از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده شود، بیان کرد: ما می‌توانیم با تقویت ارتباط با کشورهای مختلف و توجه به ظرفیت‌های داخلی بیش از هر زمان دیگر به رفع رکود و خلاصی از وضعیت اقتصادی موجود تلاش کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اگر ما بتوانیم لایحه ضد رکود را در کنار اقتصاد مقاومتی عملیاتی کنیم قطعا بخش زیادی از مشکلات کشور به نفع این ملت پایان یافته و زمینه مشارکت بیشتر در حوزه اقتصادی فراهم می‌آید.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۱:۱۰

27 Jan 2020