۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۶۳۲۲
در چهارمحال و بختیاری:

کوهرنگ دومین نقطه پربارش کشور

مدير کل مديريت دفتر بحران استانداري چهارمحال و بختياري گفت: شهرستان کوهرنگ دومين نقطه پربارش بعد از ماسوله استان گيلان مي‌باشد.
کوهرنگ دومین نقطه پربارش کشور
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ، ستار فرهادي در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اينکه، روز پنج دي ماه روز کاهش بلاياي طبيعي نام‌گذاري شده است اظهار کرد: ۳۰ آذر هفته بلاياي طبيعي شروع و پنج دي‌ماه آخرين روز اين هفته به شمار مي‌آيد که برنامه‌هاي متعددي در اين هفته اجرا شده است.

وي با اشاره به اينکه برنامه‌هاي متعددي در هفته بلاياي طبيعي در چهارمحال و بختياري برگزار شد تصريح کرد: ۱۴ کارگروه تخصصي و اقدامات آموزشي در راستاي برنامه‌هاي مديريت بحران اجرا شد.

فرهادي با اشاره به اينکه، برنامه‌هايي که در اين هفته اجرا شد بر اساس اولويت بوده است عنوان کرد: اولويت برنامه‌هاي ما در هفته ايمني در برابر زلزله و کاهش بلاياي طبيعي آموزش و ترويج فرهنگ عمومي در راستاي شناخت و مقابله با اثرات پديده‌هاي طبيعي است.

وي با اشاره به پديده‌هايي چون سيل، زلزله، رانش زمين، گردباد، طوفان و... گفت: ۴۱ نوع از پديده‌هاي طبيعي در جهان شناسايي شده‌اند که ۳۲ نوع از آن‌ها در ايران وجود دارند.

فرهادي با بيان اينکه اين استان شرايط توپوگرافي خاصي دارد و ۸۰ درصد چهارمحال و بختياري را کوهستان‌هايي با شيب ۱۵ درصد تشکيل داده است خاطرنشان کرد: پستي، بلندي‌ها و ارتفاعات اين استان باعث شده که اقليم‌هاي متفاوتي در سطح استان وجود داشته باشد.

فرهادي با اشاره به اينکه در اين استان پديده‌هاي مختلف جوي وجود دارد بيان داشت: بيش از شش نوع اقليم در اين استان وجود دارد که موجب شده این استان با پديده‌هاي مختلف جوي روبه‌رو شود.

وي با بيان اينکه اين استان از نظر سيل در معرض خطر مي‌باشد اظهار کرد: چراکه ۳ هزار و ۲۰۰ کيلومتر رودخانه دائمي و فصلي در اين استان وجود دارد و تقريبا همه مناطق جمعيتي ما اعم از شهري و روستايي در حريم اين رودخانه‌ها قرار مي‌گيرند و سيل حادثه‌اي با احتمال بروز بسيار زياد در اين استان مطرح است.

فرهادي با اشاره به اينکه خطر زلزله در همه استان وجود دارد بيان داشت: چهارمحال و بختياري در چين‌خوردگي‌هاي زاگرس مرکزي قراردارد و به خاطر همين خطر زلزله در همه نقاط استان وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه در هفته پيش در دو نقطه بلداجي و چلگرد زلزله چهار ريشتر به وقوع پيوست بيان داشت: بيش از ۳۰ گسل فرعي و اصلي در اين استان شناسايي شده که همين امر موجب وقوع زلزله خواهد شد.

فرهادي با بيان اينکه خشک‌سالي در سال جاري هفت درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است تاکيد کرد: تاکنون ۱۲۰ ميلي‌متر برف انباشته در شهرستان کوهرنگ داريم که نسبت به سال گذشته قابل ملاحظه است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ ب

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۴:۵۶

27 Dec 2019