کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقاي شهردار شما مسئول هستيد وقتي آتش‌نشاني چلگرد براي اطفاء حريق با پيکان بار وارد مي‌شود

6 دی 1394 ساعت 13:30

بعنوان اهالي رسانه شهرستان کوهرنگ و زبان مردم به شهردار چلگرد توصيه مي‌کنيم نسبت به رفع مشکل خودروي آتش‌نشاني اقدام کند و مسئوليت هر اتفاقي در زمينه آتش سوزي و حوادث مربوط به مسائل آتش‌نشاني مي‌افتد با شهرداري چلگرد مي‌باشد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، شب گذشته به مناسبت آمادگي در برابر بلايا و حوادث طبيعي مانور فرضي (ساعت صفر) توسط فرماندار شهرستان کوهرنگ اعلام شد.

مانور "ساعت صفر" با هدف سنجش ميزان‌ آمادگي دستگاه‌هاي عضو ستاد مديريت بحران  برگزار مي‌شود.

مانور ساعت 18:12 دقيقه روز 3 دي‌ماه توسط مرتضي زمان‌پور در روستاي دهنو اعلام شد که بر اثر رانش زمين در اين روستا، اتصال کابل‌هاي برق، تعداد 6 خانواده دچار حريق شديد شدند و از ادارات ستاد بحران خواسته شد تا سريع در محل حاضر شوند.

به محض اعلام خبر به ادارات، اداره برق بعد از 2 دقيقه برق مکان مورد نظر را قطع کرد و اکيپ کشيک اين اداره روانه مقصد شدند.

اورژانس 115 و پايگاه جمعيت هلال احمر بعد از 4 دقيقه و اداره برق چند دقيقه بعد به محل رسيدند و آمادگي خود را به رخ بقيه ادارات کشيدند.

سپس بقيه ادارات از جمله راه و شهرسازي، کلانتري، راهور پليس، سپاه پاسداران و ساير ادارات در کمترين زمان در محل حاضر شدند.

اما نکته قابل توجه اين مانور انتظار بي‌شمار مردم و فرماندار کوهرنگ از رسيدن آتش‌نشاني بود که بعد از اتمام مانور و در حالي که همه در حال ترک صحنه بودند سر و کله آتش‌نشاني هم پيدا شد که 3 کپسول اطفاء حريق را در وانت پيکان بار (پيمانکار برف‌روبي شهرداري چلگرد) قرار داده بود به‌همرا يک نفر آتش‌نشان وارد صحنه شد که باعث نااميدي و دل‌سرد شدن مردم و فرماندار کوهرنگ شد.

اکنون ما بعنوان اهالي رسانه اين شهرستان و زبان مردم به شهردار چلگرد توصيه مي‌کنيم نسبت به رفع مشکل خودروي آتش‌نشاني اقدام کند چرا که مسئوليت هر اتفاقي در زمينه آتش‌سوزي و حوادث مربوط به مسائل آتش‌نشاني با شهرداري چلگرد مي‌باشد و اگر اتفاقي واقعي بيفتد آتش‌نشاني چلگرد چه اقدامي مي‌ تواند انجام دهد؟

فرماندار کوهرنگ در پايان اين مانور به خبرنگار کوهرنگ خبر گفت: اين مانور برخلاف ساير مانورها بدون هماهنگي‌هاي اوليه و با هدف سنجش سرعت و ميزان آمادگي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان برگزار شد.
 
وي با بيان اينکه نتايج مانور اميدوارکننده بود، تاکيد کرد: نزديک به 10 دستگاه اجرايي در اين مانور خدمات خود را به نمايش گذاشتند.
 
زمان‌پور معتقد است مانور برگزار شده نشان داد درجه قابل توجهي از تعامل و همکاري در بين نهادهاي خدمات‌رسان عضو ستاد مديريت بحران شهرستان کوهرنگ وجود دارد.

گزارش از همت بدري فرد

انتهاي پيام1026ج /610ک


کد مطلب: 26313

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26313/آقاي-شهردار-مسئول-هستيد-وقتي-آتش-نشاني-چلگرد-براي-اطفاء-حريق-پيکان-بار-وارد-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir