۰
plusresetminus
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده‌ای نزدیک مشکلات تحریم رفع می‌شود که قطعاً این اقدام مسئله بزرگ و بااهمیتی است.
ایران در سوریه رفتاری سنجیده و دقیق داشت/مشکلات اقتصادی ‌وضع پیچیده‌ای به خود گرفته‌/‌در آینده‌ای نزدیک مشکلات تحریم رفع می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در مسجد جامع بخش جعفریه شهر مقدس قم و در جمع مردم با اشاره به اهمیت مسئله آبادانی برای کشور گفت: در مکتب ما خدمت به مردم و ایجاد آبادانی جزو وظایف اساسی و اصلی است و قطعاً عزت و سرافرازی ملت ایران در پناه آبادانی شکل می‌گیرد. همچنین با توجه به اینکه استان قم ام‌القرای جهان تشیع است، از این‌رو آبادانی این استان اهمیت بسیاری دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پایداری ملت، جانفشانی شهدا و روحیه مجاهدت مردم موجب شده که کشور در شرایط کنونی از ثبات و امنیت خوبی برخوردار باشد.

وی افزود: ما در چند سال اخیر در عرصه بین‌الملل شاهد شیطنت کشورهای غربی به ویژه آمریکایی‌ها بودیم که حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، همچنین ادعاهای مطروحه در ۱۲ سال اخیر در رابطه با مسئله هسته‌ای بخشی از این مسائل بوده که خوشبختانه این بخش هم با ایستادگی ملت به نتیجه رسید و ایران سرفراز از مذاکرات بیرون آمد و توانست دانش هسته‌ای خود را حفظ و غربی‌ها را وادار به برداشتن تحریم‌ها کند که در این ارتباط گام‌هایی برداشته شده و در آینده‌ای نزدیک مشکلات تحریم رفع می‌شود که قطعاً این اقدام مسئله بزرگ و بااهمیتی است.

رئیس مجلس شورای اسلا‌می با اشاره به نقش داهیانه رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته‌ای و مسائل مهم منطقه‌ای تصریح کرد: ایران در وضعیت آشفته منطقه خوشبختانه با تدبیر و رفتاری سنجیده عمل کرد، اما کشورهای دیگر در شرایط کنونی با مشکلات امنیتی و تروریستی و مسائل دیگر روبه‌رو هستند. از طرف دیگر زمانی که بحران سوریه آغاز شد، ایران تلاش کرد که به نفع ملت سوریه راه‌حل‌هایی را مطرح کند. در آن زمان عده‌ای در داخل و خارج ایراد گرفتند که چرا ایران در مقابل تروریست ایستاده و هزینه می‌کند، اما امروز همان کشورها و افراد متوجه شده‌اند که ایران رفتاری سنجیده و دقیق داشته و ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل تروریسم یک حرکت درست بوده است، از این‌رو رفتار سنجیده ایران موجب شد که کشور در عرصه منطقه سربلند باشد

لاریجانی ادامه داد: از طرف دیگر در عرصه منطقه، کشورهایی که در گذشته قلدری کرده و اقداماتی را انجام می‌دادند، در شرایط کنونی گرفتار شده و اعلام می‌کنند که بدون ایران ثبات منطقه‌ای امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مشکل اصلی کشور مسئله اقتصاد است گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی در کشور وضع پیچیده‌ای به خود گرفته که این مسئله بخشی به علت سوءمدیریت و بخشی به خاطر اعمال تحریم‌ها است که راه‌حل این مسئله تنها ایستادگی و تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است. از طرفی اگر ما بر روی پای خود بایستیم می‌توانیم از تاثیرگذاری مشکلات بیرونی در ایران جلوگیری کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: در شرایط کنونی برخی مشکلات به علت شیطنت برخی کشورهای منطقه و با پایین آوردن قیمت نفت ایجاد شده است، البته آنها تصور می‌کردند که با این اقدام قدرت چانه‌زنی غرب با ایران در مسئله هسته‌ای بالا می‌رود که این تصور آنها اشتباه بود. در شرایط کنونی قیمت نفت از سوی این کشورها به یک‌چهارم رسیده اما قطعاً‌ جمهوری اسلامی از این گردنه نیز عبور می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌‌اکنون برخی پروژه‌های عمرانی در کشور به علت کمبود منابع اعتباری دچار مشکل شده‌‌‌اند، البته در سال‌ گذشته در بخش کشاورزی اعتبارات و منابع مناسبی اختصاص داده شد تا طرح‌های مربوطه به ویژه آبیاری پرفشار اجرایی شود، از این‌رو در بودجه سال ۹۴ اعتباری حدود یک‌هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که این مسئله با توجه به موضوع کم‌آبی در کشور به ویژه در استان قم دارای اهمیت است.

لاریجانی با اعلام اینکه حمایت از بخش کشاورزی مولفه اساسی و اصلی در مسئله تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: به طور حتم با لغو شدن تحریم‌ها، فراغت بیشتری برای حمایت از کشاورزان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۹:۲۶

17 Jan 2020