کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آفریقایی-عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع):

شیخ زاکزاکی ادعای ارتش مبنی بر تعرض شیعیان به ارتش نیجریه را تکذیب کرد/این حادثه از پیش طراحی شده بود/به دنبال آزادی و مداوای شیخ زاکزاکی هست

25 آذر 1394 ساعت 10:55

مدیرکل آفریقایی-عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع): شیخ زاکزاکی در توضیح حادثه تلخ نیجریه به ما گفته بود که ما مراسمی برای روز آخر ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) در حسینه بقیه الله برگزار کرده بودیم و قرار بود ضمن سخنرانی من درباره امام رضا (ع) پرچم سیاه محرم و صفر را پایین بیاوریم و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برافراشته شود و وسط سخنرانی من، نیروهای ارتش به بهانه اینکه شیعیان به کاروان نظامیان تعرض کرده اند آمدند و حدود 15 نفر را شهید و تعداد زیادی را زخمی کردند.


به گزارش جهانبین نیوز، حسن خاکرند مدیرکل آفریقایی-عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت و گو با راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت نیجریه اظهار داشت: از همان روز آخر صفر که چنین اتفاقاتی در نیجریه افتاد پیگیر اوضاع زخمیان و رهبر نیجریه بودیم.

وی افزود: آخرین اخبار نشان می دهد که شیخ زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در حال حاضر بازداشت و زخمی شده است؛ دختر و همسر شیخ زاکزاکی زخمی شده و یکی از پسرانش در این ماجرا به شهادت رسیده است.

مدیرکل آفریقایی-عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ابتدای شروع این حادثه دردناک بیانیه ای در محکومیت حمله نظامیان نیجریه به شیعیان و مسلمانان صادر کرد و آن را به رابطین و نمایندگان خود در خارج از کشور ارسال کردیم تا آنها هم اقداماتی در محکومیت این حمله انجام بدهند.

خاکرند اظهار داشت: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بعد از حوادث نیجریه و قبل از اینکه شیخ زاکزاکی زخمی شوند با وی صحبت کردند و جویای حال وی شدند و بر اساس همین اخبار باید گفت که تا دو روز گذشته حال شیخ زاگزاکی خوب بود.

وی افزود: طی روزهای گذشته با تمام شخصیت های جهان تشیع تماس گرفته ایم و از آنها خواسته ایم برای آرام ساختن فضای نیجریه و پایان دادن به وضع موجود هر اقدامی که می توانند انجام دهند تا بتوانیم مشکل مجروحین را که الان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند برطرف کنیم.

مدیرکل آفریقایی-عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه به دنبال آزادی زندانیان در نیجریه هستیم اظهار داشت: در حال حاضر که شیخ ابراهیم زخمی و دستگیر شده است، به دنبال آزادی و مداوای او هستیم؛ چرا که حرکت اسلامی طی بیانیه ای هر گونه دخالت و تعرض به ارتش را تکذیب کرده است.

خاکرند در ادامه افزود: شیخ زاکزاکی در توضیح حادثه تلخ نیجریه به ما گفته بود که ما مراسمی برای روز آخر ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) در حسینه بقیه الله برگزار کرده بودیم و قرار بود ضمن سخنرانی من درباره امام رضا (ع) پرچم سیاه محرم و صفر را پایین بیاوریم و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برافراشته شود و وسط سخنرانی من، نیروهای ارتش به بهانه اینکه شیعیان به کاروان نظامیان تعرض کرده اند آمدند و حدود ۱۵ نفر را شهید و تعداد زیادی را زخمی کردند.

وی یادآور شد: شیخ زاکزاکی ادامه روند ماجرا را این چنین تعریف کرد که روز بعد خانه شیخ زاکزاکی، حسینیه و دارالرحمه توسط ارتش محاصره شد و تعداد زیادی در حسینه، دارالرحمه و منزل شیخ زاکزاکی شهید و زخمی می‌شوند.

مدیرکل آفریقایی-عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه شیخ زاکزاکی ادعای ارتش مبنی بر تعرض شیعیان به ارتش نیجریه را تکذیب کرد یادآور شد: ادعای ارتش این است که تعدادی از شیعیان با سنگ و شعار به ارتش تعرض داشته اند.

خاکرند تصریح کرد: سایر اعضای محمع جهانی اهل بیت در سراسر دنیا در حال صدور بیانیه های مختلف در محکومیت این اقدام ارتش نیجریه هستند و تلاش های مردمی در حال شکل گیری است.

وی با یادآوری این موضوع که شیعیان نیجریه با تکذیب اقداماتی که ارتش به آنها نسبت می دهد، اعلام کرده اند که هیچ گونه تعرضی به ارتش نیجریه نداشته اند خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است که این حادثه از پیش طراحی شده بوده است.

مدیرکل آفریقایی-عربی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن تأکید بر اینکه جریان هایی به دنبال شکستن هیبت، قدرت و شخصیت شیخ ابراهیم در منطقه و نیجریه هستند تصریح کرد: معتقد هستیم که این حادثه هم به ضرر ارتش و دولت نیجریه بود و از طرف دیگر قربانیان زیادی از شیعیان را داشت.

خاکرند همچنین گفت: تلاش اولیه ما از طریق مجاری دیپلماتیک و نهادهای مردمی و ... برای آرام شدن اوضاع نیجریه است؛‌ چرا که این درگیری ها در نهایت به نفع دشمنان اسلام، صهیونیست‌ها و وهابیت است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم دولت نیجریه هرچه زودتر دستور بدهد که ارتش از منطقه زاریا خارج شده و حسینه بقیه الله و دار الرحمه که مربوط به شیخ زاکزاکی بود را تخلیه کند؛ این حسینه و دارالرحمه به همراه منزل شیخ زاکزاکی توسط ارتش نیجریه تخریب شده است و اوضاع در این منطقه اصلا خوب نیست.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 26090

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26090/شیخ-زاکزاکی-ادعای-ارتش-مبنی-تعرض-شیعیان-نیجریه-تکذیب-این-حادثه-پیش-طراحی-شده-دنبال-آزادی-مداوای-هست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir