۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۲۶۰۸۶

مدرک‌گرایی و عدم مهارت‌آموزی مشکل بیکاری امروز در کشور است

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با رواج مدرک‌گرایی در جامعه با خیل گسترده‌ای از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های فنی مواجهیم که تنها دوران تحصیل خود را در کلاس‌های آموزش تئوری گذرانده‌اند که گاها هیچ قرابتی با پروژه‌های عملی صنایع ندارند.
مدرک‌گرایی و عدم مهارت‌آموزی مشکل بیکاری امروز در کشور است
به گزارش جهانبین نیوز قهرمان آماره رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در بازدید هیات مدیره و کارشناسان کارخانه فولاد تاراز از کارگاه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای شهرکرد با اشاره به پتانسیل‌های آموزشی و فنی مراکز آموزشی اظهار کرد: آموزش در بخش صنایع و تکمیل مهارت‌های ضمن کار کارشناسان و تکنسین‌های شاغل در صنایع یکی از وظایف و تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد.

وی افزود: مشکلات بیکاری جامعه کنونی ما نه تنها ناشی از نظام آموزشی فنی دور از مهارت‌آموزی می‌باشد بلکه با رواج مدرک‌گرایی در جامعه با خیل گسترده‌ای از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های فنی مواجهیم که تنها دوران تحصیل خود را در کلاس‌های آموزش تئوری گذرانده‌اند که گاها هیچ قرابتی با پروژه‌های عملی صنایع ندارند.

وی استقبال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از کارگاه‌های مهارتی را گواهی بر این مدعا دانست و اضافه کرد: آموزش عملی در حین تحصیل به دانشجو و تکنسین اعتماد به نفس و خودباوری می‌بخشد.

بهزاد وهابی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرکرد گفت: این مرکز آموزشی با اعزام مربیان و کارشناسان قادر به نیازسنجی برای صنایع مختلف به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز آنها می‌باشد.

وی بیان داشت: در سال جاری کارخانجات و صنایع بزرگ استان نظیر صنایع سیمان سفیددشت، کارخانجات ماشین‌سازی این استان و شرکت ظریف مصور برای آموزش کارکنان خود تقاضای خود را ارسال کرده‌اند و ما نیز اقدام به برگزاری دوره‌های مورد تقاضای آنها کرده‌ایم.

وی این فرصت آموزشی را مغتنم شمرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو طرف تداوم یابد.

مجید رضاپور مدیرعامل شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز گفت: این شرکت با اولویت در زمینه طراحی و ساخت و راه‌اندازی خطوط تولید فولادی (Processing line) در اداره ثبت شرکت‌های شهرکرد، شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال تأسیس گردید و تاکنون موفق به احداث اولین خط پیوسته گالوانیزه گرم و گالوالوم به ظرفیت اسمی ۲۷۰ هزار تن در سال شده است.

رضاپور افزود: این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده ورق¬های گالوالوم در ایران، در نظر دارد تا محصولات با کیفیت بالا روانه¬ بازار نماید تا با ارج نهادن به خواست مشتری به افق رضایتمندی مصرف‌کننده دست یابد.

وی اذعان داشت: در این مسیر بهبود مستمر کیفیت محصولات از مهم¬ترین زیربناهای ساختاری و سیاست‌گذاری این مجموعه به شمار می¬رود که این امر در گروه بهرمندی از نیروی انسانی مهارت‌دیده و متخصص می‌باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۰:۳۸

29 Dec 2019