۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۵۸۴۹
مدرس حوزه و دانشگاه در چهارمحال و بختیاری:

امام حسین به تنهایی برای جذب به اسلام کفایت می‌کند/ حرکت در مسیر امام حسین (ع) تنها با ولایت‌پذیری ممکن است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در حال حاضر تنها کاری که می‌توان برای کم‌رنگ نشدن این امر انجام داد ولایت‌پذیری است و باید بدانیم مسیر امام حسین (ع) مسیر امامت و ولایت بوده و این به معنای بصیرت است.
امام حسین به تنهایی برای جذب به اسلام کفایت می‌کند/ حرکت در مسیر امام حسین (ع) تنها با ولایت‌پذیری ممکن است
حجت‌الاسلام جعفر اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: اربعین یک نسبت دینی و اعتقادی است که بعد از شهادت امام حسین (ع) بوجود آمد و در احادیث به آن بسیار اشاره شده است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب بعد از چله‌نشینی و عزاداری یک سال بعد از واقعه عاشورا وارد حرم امام حسین شدند افزود: این بانوی بزرگوار بعد از ورود به حرم امام حسین (ع) خطاب به ایشان می‌فرمایند همه اهل‌بیتی را که نزدم امانت بود غیر از رقیه نزد شما آوردم.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: این حرکت عظیم از بعد سیاسی هم قابل بررسی است و چون این یک حرکت عظیم است که در آن میلیون‌ها زائر ۱۰۰ کیلومتر را پیاده طی می‌کنند و در این حرکت عاشقان امام حسین عشق و ارادت خود را با پیاده‌روی و یادآوری پیاده‌روی حضرت زینب بیان می‌کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه عشق به امام حسین بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز باقی مانده است خاطرنشان کرد: ایدئولوژی غرب و در راس آن آمریکا و اسرائیل به دنبال این است که مانع از ترویج تفکر شیعی در دنیا شوند.

وی با بیان اینکه هدف از نامه‌هایی که رهبر به جوانان غربی می‌فرستند این است که اجازه ندهند تفکر شیعی نابود شود و داعش به عنوان الگویی از اسلام برای جوانان غرب باشد افزود: اربعین اسلام شیعی را به مردم معرفی می‌کند و بحمدالله توانسته اثرات خود را در دورترین نقاط آمریکای لاتین بگذارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه عشق به امام حسین (ع) را جهانی عنوان و بیان داشت: عشق به امام حسین تنها مربوط به شیعیان نیست و همه مردم از سنی تا مسیحی با ارادت به امام حسین راهی کربلا می‌شوند و به این زیارت می‌آیند تا پیام امام حسین (ع) را به سایر ملت‌ها برسانند.

وی جوشش عشق به امام حسین (ع) را وعده‌ای دانست که خدا به این امام بزرگوار داده است و اضافه کرد: این عشق هرگز سرد نمی‌شود و هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: هرچقدر هم که اوضاع سخت و پیچیده شود باز هم حس به امام حسین (ع) قوی‌تر می‌شود و همه مردم با این تفکر که شاید برگشتی وجود نداشته باشد راهی زیارت امام حسین می‌شوند و از همین‌رو می‌توان گفت هدف در این زمینه معلوم است.

اسلامی گفت: در حال حاضر تنها کاری که می‌توان برای کم‌رنگ نشدن این امر انجام داد ولایت‌پذیری است و باید بدانیم مسیر امام حسین (ع) مسیر امامت و ولایت بوده و این به معنای بصیرت است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی این حرکت عظیم به جهانیان در جاودانگی آن و رساندن پیام امام حسین (ع) به مردم سایر کشورها بسیار مهم دانست و بیان داشت: دولت و وزارت خارجه ایران باید برای ثبت جهانی این حرکت اقدام نمایند و از این‌رو آن را جاودانه کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امام حسین به تنهایی برای جذب به اسلام کفایت می‌کند و از همین‌رو باید برای معرفی ایشان به جهانیان اقدامات وسیعی هم از سوی مردم و هم از سوی دولت صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۶:۵۴

27 Dec 2019