کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری

ششمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر با موضوع‌ هماهنگي اعزام زائرين اربعين حسيني برگزار شد

7 آذر 1394 ساعت 9:35

ششمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر در چهارمحال و بختياري با موضوع‌های هماهنگی اعزام زائرين اربعين حسيني، برنامه‌ريزي براي تعطيلات ماه صفر و سفرهاي زمستاني برگزار گرديد.


به گزارش جهان بین نیوز، بهمن عسگری سوادجانی مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از برگزاري ششمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر استان چهارمحال و بختياري در سالن جلسات معاونت عمراني استانداري با حضور اعضاء خبر داد و اظهار داشت: جلسه مذكور با موضوع‌های هماهنگي اعزام زائرين اربعين حسيني، برنامه‌ريزي براي تعطيلات ماه صفر و سفرهاي زمستاني برگزار گرديد.

وی با بيان اينكه شش مصوبه در راستاي هماهنگي اعزام زائرين اربعين حسيني شامل ۱-توجه به پیش‌بینی مسیر عبور زائران از محور سفید دشت - بروجن - لردگان – ایذه و محور ناغان - کارون۴ - ایذه مقرر گردید فرمانداران محترم شهرستان‌های کیار، اردل، لردگان و بروجن با هماهنگی پلیس راهور دو دستگاه خودرو دولتی مجهز به چراغ‌ گردان در محورهای مذکور از تاریخ ۱۱/۹/۹۴ تا ۱۶/۴/۹۴ (به مدت ۵ روز ) مستقر نمایند. چراغ گردان توسط پلیس راهور تامین خواهد شد.

۲- در خصوص ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها و سایر محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای مذکور فرماندهی راهور استان با استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان هماهنگی نمایند.

۲- کلیه پروژه‌های عمرانی واقع در مسیر بروجن – لردگان – خوزستان از تاریخ ۶/۹/۹۴ لغایت ۱۷/۴/۹۴ تعطیل گردد.

۳- اداره کل راه و شهرسازی نسبت به انجام مواردی از قبیل آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و نصب تابلوهای هشدار، استقرار دو دستگاه جرثقیل ۴۰ تنی در سه‌راه کوشکی و کارون ۴ با همکاری اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان، استقرار اکیپ‌های راهداری با آمادگی کامل و شیفت‌بندی نیروهای مربوط، تامین شن و نمک کافی در مسیرهای برف‌گیر استان، تعمیر و اصلاح روشنایی تونل‌های مسیر کارون ۴ خصوصاً مسیرناغان و لردگان و هماهنگی با استان خوزستان (در صورت لزوم) اقدام نماید.

۴- کمیته نظارت مسیر بروجن - لردگان را بازدید و گزارش بازدید خود را در خصوص وضعیت تونل‌ها به اداره راه و شهرسازی استان، وزارت نیرو و فرمانداری‌ها اعلام و نتیجه را به دبیرخانه نیز ارائه نماید.

۵- مقرر گردید اداره کل صدا و سیمای استان نسبت به اطلاع‌رسانی موارد زیر اقدام نماید: محدودیت‌های ترافیکی مسیر یاد شده در تاریخ‌های ۶/۹/۹۴ لغایت ۱۷/۴/۹۴، آیین‌های مربوط به مراسم‌ اربعین.

۶- اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری به اتفاق اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها نسبت به بازدید از سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و پمپ بنزین‌های بین‌راهی بازدید و گزارش نتیجه بازدیدهای خود را به صورت مکتوب به دستگاه‌های مربوطه ارسال نمایند و در صورت هرگونه کاستی و مشکلی با خاطیان برخورد گردد، تصويب گرديد اظهار داشت: در راستاي برنامه ريزي براي تعطيلات ماه صفر و سفرهاي زمستاني شش مصوبه شامل: دستگاه‌های برنامه‌هاي فرهنگي، نمايشگاهي، جشنواره و ... توسط دستگاه‌هاي مجري به دبيرخانه ارسال شود.

۲- ادراه کل ورزش و جوانان استان نسبت به آماده‌سازی پیست‌های اسکی استان اقدام نماید آماده‌سازي پيست‌هاي اسكي

۳- تخفيف واحدهاي اقامتي استان جهت رونق سفرهای زمستانی به گردشگران

۴- تامين ايمني راه‌ها و باز بودن محورهاي گردشگري زمستاني (كوهرنگ، چغاخور)

۵- برگزاري جشنواره‌هاي زمستاني

۶- اجرای برنامه های ورزشی زمستانی ( یخ‌نوردی، اسکی، برف‌نوردی و...) تصويب گرديد.

عسگري سوادجاني در ادامه مصوبات بند سوم دستور كار را شامل موارد زير دانست:

با توجه به نقش روستاها در جذب گردشگران مقرر گردید موارد زیر توسط مدیر کل محترم امور روستایی استانداری پیگیری گردد:

الف: تجهیز مساجد و سرویس‌های بهداشتی روستاها و تعیین نیرو جهت مواقع اضطراری

ب: همکاری و کمک دهیاران جهت جذب گردشگر

ج: نصب تابلوهای راهنمای مکان‌های گردشگری تا مرکز بعدی در روستاها



انتهای پیام / ۱۰۲۸ج


کد مطلب: 25793

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25793/ششمين-جلسه-ستاد-اجرايي-خدمات-سفر-موضوع-هماهنگي-اعزام-زائرين-اربعين-حسيني-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir