۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۲۵۶۶۳
امام جمعه موقت شهرکرد:

پیاده روی اربعین حسینی یک جهاد و حرکت سیاسی است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: پیاده روی معنوی اربعین یک اتحاد علیه دشمنان است و علاوه بر اینکه یک زیارت سرشار از معنویت و روحانیت است، یک جهاد و حرکت سیاسی محسوب می شود.
پیاده روی اربعین حسینی یک جهاد و حرکت سیاسی است
به گزارش جهانبین نیوز،حجت الاسلام سید ابولحسن فاطمی، در خطبه های نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) گفت: راهپیمایی اربعین در جهان بی نظیر است و نشانه ای از اتحاد و همدلی شیعیان است و باعث هراس دشمنان می شود.

وی،آیین عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان علیه السلام بزرگترین همایش مذهبی دانست و اظهار کرد: گردهمایی شیعیان در مراسم اربعین حسینی، قدرت و عظمت اسلام را بیش از پیش به نمایش خواهد گذاشت.

فاطمی گفت: اربعین حسینی تجلی عشق به تربت و مرقد سیدالشهدا (ع) و آغاز یک حرکت حسینی به معنای حقیقی کلمه است که با وجود گذشت قرن ها،همچنان دل همه دوستداران اهل بیت و همه آزادگان جهان را به سوی رستگاری و عزت و افتخار می کشاند.

وی تصریح کرد: این پیاده روی معنوی یک اتحاد علیه دشمنان است و پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر اینکه یک زیارت سرشار از معنویت و روحانیت است، یک جهاد و حرکت سیاسی محسوب می شود.

فاطمی تاکید کرد: جمعیت میلیونی با پای پیاده از شهرها و روستاها به سمت کربلای معلی حرکت می کنند و هیچ تهدیدی نمی تواند شیعیان را از این حرکت بزرگ باز دارد.

وی،خواستار توجه بیشتر به آداب زیارت مرقد حسینی در کربلا شد و تاکید کرد:زیارت در مرقد و بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان باید به گونه ای باشد که دیگر وزار نیز بتوانند زیارت کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد با گرامی داشت هفته بسیج گفت: با لطف الهی بسیج در انسجام بخشی و اتحاد و دفاع از ارزشهای نظام مقدس اسلامی نقش موثر و مهمی را ایفا کرده است.

وی افزود: بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی برعهده دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بسیجیان رشادت های بزرگی را خلق کردند.
منبع: ایرنا

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۷:۰۳

11 Jan 2020