۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۲۵۶۳۳

احتمال انجام عملیات مشترک ضدداعش توسط ناوهای فرانسه و آمریکا از دریای مدیترانه

رسانه‌های آمریکایی از قول مقامات دفاعی این کشور از احتمال آغاز عملیات ضدداعش توسط ناوهای آمریکا و فرانسه در دریای مدیترانه خبر دادند.
احتمال انجام عملیات مشترک ضدداعش توسط ناوهای فرانسه و آمریکا از دریای مدیترانه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی از قول مقامات دفاعی این کشور از احتمال آغاز عملیات ضدداعش توسط ناوهای آمریکا و فرانسه در دریای مدیترانه خبر دادند.

بنا بر این گزارش، این احتمال وجود دارد که ناو هواپیمابر هسته‌ای «هری اس. ترومن» آمریکا برای کمک به نیروی دریایی فرانسه به منظور انجام حملات هوایی علیه داعش در سوریه در دریای مدیترانه مستقر شود.

گزارش رسانه‌های محلی آمریکا از این امر حکایت دارد که روز دوشنبه، این ناو آمریکایی و نیروهای حملات هوایی آن برای استقرار ۷ ماهه در خاورمیانه وارد آبهای مدیترانه شده‌اند.

روزنامه «دیفنس نیوز» آمریکا نوشت: واشنگتن احتمال نگه داشتن این ناو در اروپا برای مدت چند روز یا بیشتر را به جای خلیج فارس - که از ابتدا برنامه‌ریزی شده بود- مطرح کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه روز گذشته اعلام کرد که ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» عازم سواحل شرقی مدیترانه در آب‌های سوریه و لبنان خواهد شد تا به حمایت از عملیات نظامی علیه نیروهای داعش بپردازد. پیش تر قرار بود این نام به خلیج فارس اعزام شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۳:۵۶

14 Jan 2020