کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۹ خانوار از چرخه حمايتي کميته امداد بن خارج شدند

24 آبان 1394 ساعت 12:40

معاون توانمندسازي کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان بن گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاري ۲۹ خانوار در قالب طرح توانمندسازي خانواده‌ها از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شده‌اند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، دومين نهادي که پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دستور حضرت امام (ره) براي حمايت از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آن‌ها تاسيس شد کميته امداد حضرت امام (ره) بود.

اين نهاد انقلابي علاوه بر حمايت و ياري رساندن به قشر محروم و آسيب‌پذير جامعه، در شرايط خاص به ياري نيازمندان مسلمان ديگر کشورها نيز اقدام مي‌کند.

آيت‌الله اکبري معاون توانمندسازي کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: توانمندسازي مددجويان کميته امداد از اولويت‌هاي اصلي اين نهاد انقلابي است بنابراين با ايجاد اشتغال براي مددجويان و خودکفايي آنان گام بزرگي در توانمندسازي مددجويان و خروج آنها از چرخه حمايتي کميته امداد برداشته خواهد شد.

وي تصريح کرد: توانمندسازي خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امداد به شکوفايي استعدادها و نشاط هر چه بيشتر اين قشر مي‌انجامد بنابراين تمامي مسئولان بايد به اين مهم توجهي ويژه داشته باشند.

اکبري گفت: براي ماندگاري طرح‌هاي اشتغال در کميته امداد توجه به بازاريابي و فروش محصولات توليدي مددجويان بسيار با اهميت است.

وي با بيان اينکه طرح توانمندسازي يکي از اقدامات کميته امداد در راستاي رفع فقر و رسيدگي به مشکلات مددجويان است؛ افزود: حمايت از طرح‌هاي اشتغال‌زايي و خودکفايي در کميته امداد امام خميني (ره) همواره بايد وجود داشته باشد.

معاون توانمندسازي کميته امداد بن خاطرنشان کرد: توانمندسازي هر چه بيشتر خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امداد از راهبردهاي مهم نظام اسلامي است از اين رو با تعامل و همکاري همه‌جانبه همه ادارات و دستگاه‌ها مي‌توان به اين مهم دست يافت.

وي بيان داشت: کميته امداد در راستاي خدمت رساني به نيازمندان جامعه و ريشه کردن فقر نيازمند حمايت و تعامل همه دستگاه‌هاي اجرايي است.

معاون توانمندسازي کميته امداد بن به کاريابي براي ۲۹ خانوار در شش ماه نخست سال‌جاري اشاره کرد و افزود: هدف کميته امداد اين است که خانواده‌هايي که توان ايجادشغل دارند را حمايت کند.

اکبري يکي از درخواست‌هاي خود را از مسئولين شهرستاني راه‌اندازي مرکز فني و حرفه‌اي در اين شهرستان عنوان کرد و افزود: يکي از شرايط دريافت تسهيلات را داشتن گواهينامه مهارت است و افراد متقضاي که گواهينامه مهارت نداشته باشند بايد به مراکز فني حرفه‌اي معرفي شوند و عدم وجود چنين مرکزي در شهرستان مددجويان را با مشکل مواجهه کرده است.

وي خاطرنشان کرد: وام‌هاي پرداختي براي توانمندسازي مددجويان از محل امدادي تامين مي‌شود و با حمايت اين نهاد کساني که توانمند شده و از اين چرخه خارج مي‌شوند تحت بيمه تامين اجتماعي و يا صندوق بيمه روستايي قرار مي‌گيرند.

اکبري گفت: پرداخت وام اشتغال‌زايي به دانشجويان و طلابي که درس خود را تمام کرده‌اند، حمايت از ازدواج مجدد با مشاوره‌هاي امدادي، پرداخت حق بيمه به زنان سرپرست شهري و مجريان طرح‌هاي اشتغال‌زايي، حل مشکلات دارايي‌ها و سرمايه‌هاي مددجوياني که بلوکه شده است از جمله اقدامات اين نهاد براي توانمندسازي مددجويان و خارج نمودن از چرخه حمايتي است.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 25582

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25582/۲۹-خانوار-چرخه-حمايتي-کميته-امداد-بن-خارج-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir