کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلیل سامان در واکنش به کشف حجاب دو بازیگر:

مصاحبه می کنند«گرین کارت»می گیرند/ از ۱۸۰ بازیگر ۱۰۰نفر عمل زیبایی بینی انجام داده بودند

14 آبان 1394 ساعت 12:09

کشف حجاب ربطی به سینما و تلویزیون ندارد. باید فیلم ساخته شود ما امروز در تلویزیون با مشکل منابع مالی روبرو هستیم، متاسفانه در دولت احمدی نژاد و روحانی آنچنان که باید به صداو سیما کمک نشد و نمی شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، جلیل سامان، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در پی کشف حجاب دو بازیگر گفت: متاسفانه اقداماتی شبیه به این کار از سوی برخی بازیگران باعث ناامنی در این حرفه می‌شود، چرا که همواره تهیه کنندگان و کارگردانان باید نگران باشند که نکند یکی از بازیگرانشان اقدامی مشابه کند و سرمایه و حاصل کارشان توقیف شود.

سامان ادامه داد: بازیگر زیادی نداریم و مجبوریم بازیگرانمان را از میان قشر موجود بازیگر انتخاب کنیم، نهادهای پرورش‌دهنده نیرو برای سینما در این سال‌ها فعالیت موفقی انجام ندادند، تلویزیون در بخش‌های مختلفی نیرو تربیت می‌کند اما بازیگر آموزش نمی‌دهد. من برای یک کار که در مرحله پیش تولید بودم وضعیت ۱۸۰ بازیگر زن را بررسی کردم که نزدیک به ۱۰۰ نفرشان بینی خود را عمل کرده بودند و مابقی نیز به لحاظ سن و سال مناسب نقش مورد نظر نبودند.

کارگردان سریال «پروانه» و «ارمغان تاریکی» گفت: کشف حجاب ربطی به سینما و تلویزیون ندارد و نباید بخاطر این مسئله این دو مجموعه را تحت فشار قرار داد، باید فیلم ساخته شود ما امروز در تلویزیون با مشکل منابع مالی روبرو هستیم، متاسفانه در دولت احمدی نژاد و روحانی آنچنان که باید به صداو سیما کمک نشد و بسیاری از پروژه‌های مهم و بزرگ روی زمین مانده است. ما باید یک ساختاری داشته باشیم که آن ساختار هنرمندان مارا جذب کنند اما نداریم. در عوض خارج از کشور سیستم جذب هنرمندان ما بشدت فعال است. تعداد زیادی از بازیگران ما در پی گرین کارت هستند و وقتی آن‌ها را نیاز داری در خارج از کشور بسر می‌برند.

اخلاق حرفه‌ای یک مسئله شخصی است و سهم بازیگر بسیار مهم است، نظارت بر هنرمندان عملی نیست. مسئولان فرهنگی فضای فرهیختگی در سینما بوجود نیاورند و گیشه برایشان مهم بوده و هست و البته این معضل در دنیا وجود دارد.

سامان در پاسخ به این سوال که آیا فضای پیشنهادات غیراخلاقی به بازیگران زن در سینما وجود دارد گفت: من هیچ وقت با این مسایل روبرو نشدم البته نمی‌توانم بگویم که نیست و نبوده اما این مصاحبه‌ها و حرف‌ها راه خوبی برای گرین‌کارت گرفتن است و اینگونه می‌گویند که اینجا آزادی نیست، من محدود بودم و بدون صرف زمان زیاد براحتی گرین‌کارت می‌گیرند. معتقدم نظارت تنها نمی‌تواند موجب حل مشکلات باشد و باید فردی که اشتباه می‌کند را توجیه کرد و تنبیه کارساز نیست، مسئولان مسیر درست جذب را بلد نیستند، مجموعه عجیب و غریبی در فرهنگ داریم، نقشه و مسیر مشخصی در فرهنگ وجود ندارد.

جلیل سامان در ادامه گفت: برای هنرپیشه‌ای که تسلیم فرهنگ غرب می‌شود راهی نیست جز آنکه با همان قواعد زندگی کند، برهنگی فرهنگی، فرهنگ برهنگی را گسترش می‌دهد. در غرب مشکل برهنگی است اما اینجا ما فرهنگ مان برهنه می شود. این تراژدی حاصل فقر فرهنگی است. مسؤلان فرهنگی باید سیاستی بکار ببرند که فرق دوغ و دوشاب در آن مشخص شود، ما به لحاظ فرهنگی در سینما و تلویزیون فضای آشفته‌ای داریم، در حالی که باید دنبال تولیدات فاخر جهانی باشم. در سطح هنری، تجاری و نه فرمایشی. اورژانسی‌ترین کار این است که کار به کاردان سپرده شود و پول به این عرصه تزریق شود تا هنرمندان ما مشغول تولیدات سازنده شوند، تولیدات خوب باعث ارتقاء صاحبان اثر نیز می‌شود و باید بگویم ما سالم‌ترین سینما، تلویزیون و تئاتر را در جهان داریم، شهرت هنرمند را به شدت آسیب‌پذیر می‌کند پس باید بیشتر مراقب خودش باشد باید به افرادی که مشهور می‌شوند خوراک فرهنگی رساند. اما نه از نوع فرمایشی، مثل نمایشی کردن بعضی ها که چادری می شوند که بیشتر این رفتار نمایشی موجب لجاجت می‌شود! عفت یک امر ذاتی است باید ذاتمان را اصلاح کنیم.


انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 25412

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25412/مصاحبه-می-کنند-گرین-کارت-گیرند-۱۸۰-بازیگر-۱۰۰نفر-عمل-زیبایی-بینی-انجام-داده-بودند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir