۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۵۲۲۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری از استان‌های مستعد کشت گیاهان دارویی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد پایگاه‌های کشت گیاهان دارویی این استان علاوه بر حمایت بخش دولتی به مشارکت مردم جهت حفظ و نگهداری به منظور عدم برداشت بی‌رویه و ناآگاهانه دارد.
چهارمحال و بختیاری از استان‌های مستعد کشت گیاهان دارویی است
به گزارش جهانبین نیوز اسماعیل عامری گلستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در دومین همایش ملی داروهای گیاهی و سومین همایش منطقه‌ای گیاهان دارویی و معطر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های مستعد کشت گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های کشت گیاهان دارویی این استان علاوه بر حمایت بخش دولتی به مشارکت مردم جهت حفظ و نگهداری به منظور عدم برداشت بی‌رویه و ناآگاهانه دارد.

عامری گلستان تاکید کرد: فرهنگ‌سازی کشت، برداشت و توسعه بومی گیاهان دارویی در استان و استفاده از تجهیزات فرآورده‌های گیاهان دارویی به توسعه این صنعت در استان کمک خواهد کرد. وی خاطر نشان کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی با حمایت دانشگاه‌ها و توسعه تحقیقات علمی در این زمینه می‌تواند استان را در سطح کشور متمایز نماید.

وی افزود: یک هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی در استان وجود دارد که حدودا بیش از ۴۰۰ گونه آن دارویی است و بار پیامدهای مثبت این گیاهان باید به اطلاع همه رسانده شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۹:۰۸

29 Dec 2019