کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهار محال و بختیاری:

نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی در جامعه ضرورت دارد

6 آبان 1394 ساعت 12:38

استاندار چهار محال و بختیاری گفت: در فرهنگ ایران کتاب و کتاب خوانی امری مقدس است و از همان اوایل مردم به این امر توجه بسیاری نشان می داده اند.


به گزارش جهانبین نیوز، قاسم سلیمانی در افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه در فرهنگ ما حفظ و قرائت قرآن کریم، خواندن کتاب های معتبری چون شاهنامه و مثنوی باعث افتخارخواهد بود اظهار داشت: غالب مردم کشور ما در سراسر نقاط ، قسمتی از قرآن کریم را حفظ کرده اند و همین امر باعث افتخار همه ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهنامه خوانی بسیار رایج بود تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که نسل جوان نیز به دنبال کتاب و کتاب خوانی پیش روند.

وی بیان داشت: ما روز به روز شاهد رشد موسسات علمی، پژوهشی ،فرهنگی و تحقیقاتی خواهیم بودو ما نباید بگذاریم این روند از کار بیافتد.

سلیمانی یادآور شد: همان طور که جسم به غذا نیاز دارد روح و روان ما نیز با کتاب خواندن و مطالعه کردن تغذیه خواهد شد.

استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه همه ما باید از وقت خود به خوبی استفاده کنیم بیان داشت: اوقات فراغت برای همه وجود دارد و چه خوب است با خواندن کتاب این اوقات را بگذرانیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ما باید وقت کنار بگذاریم برای کتاب خواندن، و بهترین مطالب که پیش رویمان است یادداشت کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه هزینه های زیادی صرف مخارج زندگی خواهد شد تاکید کرد: اگر این فرهنگ در بین همه افراد جامعه جا بیفتد که مقداری از هزینه ها را صرف خرید کتاب کنیم مطمئنا"در نهادینه کردنم فرهنگ کتاب و کتاب خوانی کمک شایانی کرده ایم.

انتهای پیام/۱۰۲۸ج


کد مطلب: 25221

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25221/نهادینه-کردن-فرهنگ-کتاب-خوانی-جامعه-ضرورت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir