۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۵۱۸۳
کارشناس مسائل مذهبی در چهارمحال وبختیاری؛

امر به معروف و نهی از منکر روح دین و روح اسلام است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: روح دین و روح اسلام مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر است و دین بدون روح میمیرد.
امر به معروف و نهی از منکر روح دین و روح اسلام است
به گزارش جهانبین نیوز، سخنران دهه دوم محرم در حسینیه سالار شهیدان، خطاب به مردم و کاروان پیاده انصارالحسین (ع) که از مشهد با پای پیاده راهی کربلای معلی بودند، گفت: حضرت علی (ع) فرمودند: اگر تمام فروع دین را در یک کفه ترازو بگذاریم و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه ی دیگر برابری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد محلاتی افزود: با توجه به فرموده ی امام علی (ع) آیت الله بهجت امر به معروف و نهی از منکر را روح دین برمیشمرد و باید گفت: امر به معروف و نهی از منکر روح دین و روح اسلام است.

سخنران حسینیه سالار شهیدان در بروجن تصریح کرد: دین و اسلام بدون روح به مانند یک جسم و یک جامعه ی مرده است و در عالم مردگان کسی را با کسی کاری نیست و می گویند هر کسی جواب گوی عمل خود است.

وی گفت: یکی از اهداف قیام امام شهیدان اهمیت دادن و توجه بسیار به مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر بود و به منظور احیای سنت جدش و بر طرف کردن بدعت هایی که به خاطر فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر به دین وارد شده بود، قیام کردند .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرموده ی امام علی (ع) چطور ممکن می شود که مردم به نماز و روزه و قضا شدن آن اهمیت میدهند، ولی به مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر نه.

حجت الاسلام محلاتی گفت: بی تفاوتی به مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر به مانند بیماری واگیرداری است که اگر همه به ان توجه نکنند روزی دامن گیر خود و خانواده یمان خواهد شد.

وی در پایان اذعان کرد: اگر خانه ی کسی آتش بگیرد و همسایه نسبت به ان بیتفاوت باشد، باید منتظر سرایت آتش به خانه ی خود باشد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۰:۱۶

29 Dec 2019