۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۲۵۰۵۴
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خلأ محتوا و تعهد در عرصه ورزشی کاملا مشهود است/ باید بودجه بیشتری برای ورزش‌های پر محتوا اختصاص یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان تعهد در ورزش را یکی از شاخص‌ها و معیارهای اصلی محتوایی کردن ورزش دانست و اظهار کرد: اگر ورزش به معنای واقعی کلمه با تعهد گره بخورد به طور قطع دیگر جای هیچ‌گونه سوال و شبهه‌ای برای بَدنه جامعه باقی نمی‌گذارد.
خلأ محتوا و تعهد در عرصه ورزشی کاملا مشهود است/ باید بودجه بیشتری برای ورزش‌های پر محتوا اختصاص یابد
حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز جایگاه ورزش در کشور و جامعه را مطلوب ارزیابی‌ کرد و اظهار کرد: ضرورت و اهمیت ورزش بر کسی پوشیده نیست و ضرورت و اهمیت ورزش در سلامت بَدن همانند ضرورت و اهمیت اقامه نماز در سلامت روح و جسم آدمی است؛ یعنی همان‌ قدر که روح آدمی به واسطه نماز پرورش، رشد و ارتقاء پیدا می‌کند، ورزش نیز در سلامت بَدن همین نقش را ایفا می‌کند.

وی نقش‌آفرینی و فعالیت در جامعه را مستلزم سلامت و شادابی جسم دانست و تصریح ‌کرد: سلامت، نشاط و شادابی بَدن با مقوله‌های مختلف مرتبط است که از جمله مسائل مهم آن توجه به تحرک بَدن است که باید ورزشکاران جانباز و معلول ما به مراتب بیشتر از دیگران به این أمر توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بر حمایت و پشتیبانی مسئولان از ورزش جانبازان و معلولان تاکید کرد و گفت: هم خود جانبازان و معلولان ما باید نسبت به انجام انواع ورزش‌های مطابق با توان‌مندی‌های جسمی خود کوشا باشند و هم این ‌که مسئولان و متولیان أمر ورزش نیز باید نسبت به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات ورزش جانبازان و معلولان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند.

نکونام در ادامه محتوا در ورزش را بسیار مهم خوانده بر محتوایی بودن ورزش تاکید کرد و افزود: محتوا در عرصه ورزش نباید مورد غفلت قرار بگیرد که اگر از این أمر مهم غفلت شود به طور قطع ضایعه و خسارت‌های بسیاری را بر فضای ورزشی کشور و جامعه تحمیل خواهد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه در بسیاری از مسائل و عرصه‌های ورزشی کشور، خلأ محتوا را مشاهده می‌کنیم تصریح ‌کرد: متأسفانه خلأ محتوایی، ورزش ما را با آسیب جدی مواجه کرده و همین مسئله دغدغه و نگرانی دل‌سوزان نظام، مردم و بَدنه جامعه را درپی داشته‌ است؛ بنابراین نباید نسبت به مسئله محتوا در ورزش غفلت شود.

نکونام خاطرنشان‌ کرد: وقتی مسئله محتوا در ورزش مورد غفلت قرار می‌گیرد، یک شکست، کم‌کاری و یا بی‌توجهی نسبت به قهرمانان ورزشی برای جامعه سوأل ایجاد می‌کند که چرا در چنین شرایطی، این قدر هزینه و سرمایه‌گذاری برای أمر ورزش صورت می‌گیرد اما خروجی آن محسوس و ملموس نیست؟

نماینده ولی‌فقیه در استان تعهد در ورزش را یکی از شاخص‌ها و معیارهای اصلی محتوایی کردن ورزش دانست و اظهار کرد: اگر ورزش به معنای واقعی کلمه با تعهد گره بخورد به طور قطع دیگر جای هیچ‌گونه سوال و شبهه‌ای برای بَدنه جامعه باقی نمی‌گذارد و اگر هم شبهه‌ای مطرح شود، بی‌جا و غلط است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در تبیین معنا و مفهوم حقیقی تعهد در ورزش خاطرنشان‌ کرد: تعهد در ورزش یعنی اینکه به واسطه ورزش دست انسان‌ها را در دست خدا، دین، اخلاق و در دست سلامت همه جانبه فکر و بصیرت قرار بدهیم؛ بنابراین اگر ورزش را به تعهد گره بزنیم، بزرگترین و بالاترین خدمت را به اسلام، انقلاب، شهدا و کرامت انسانی کرده‌ایم و به یقین نقش دینی خودمان را به خوبی انجام داده‌ایم.

وی افزود: متأسفانه در مجموعه ورزشی کشور خلأ تعهد، اخلاق، خدامحوری، دین‌مداری به معنای واقعی و کرامت انسانی را مشاهده می‌کنیم و تا زمانی که این خلأها مورد توجه دست‌اندرکاران و متولیان أمر ورزش قرار نگیرد، ورزش ما همچنان با آسیب مواجه است و اسلام نیز آن نقش و اهمیتی که باید برای آن قائل بشود را نمی‌شود و آن جایگاهی را که ورزش در جامعه باید پیدا کند، نخواهد کرد.

نکونام فلسفه ورزش در اسلام را مقدمه‌ای برای آماده‌سازی انسان برای نقش‌آفرینی درعرصه‌های ایمانی، کرامت انسانی و تعهد خواند و خاطرنشان ‌کرد: اگر دین مبین اسلام برای رشته‌های مختلف ورزشی همچون اسب‌سواری، شمشیرزنی، تیراندازی و بسیاری از رشته‌های دیگر اهمیت و ارزش قائل شده است برای آن است که به واسطه ورزش زمینه نقش‌آفرینی انسان در عرصه‌های انسانی را فراهم کند؛ بنابراین اگر این نباشد پس ورزش در اسلام جایگاهی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ورزشی پول خرج می‌شود که از اسلام دور است افزود: نمی‌خواهیم بگوییم در همه رشته‌های ورزشی این‌گونه است کما اینکه قهرمانان بسیاری را داریم که قهرمانانه، قهرمان تعهد و نمایش ورزش متعهدانه در عرصه‌های بین‌اللملی شدند و افتخار و بالندگی را برای نظام به ارمغان آوردند اما متأسفانه خلأ محتوا و تهعد در عرصه ورزشی دیده می‌شود.

امام جمعه شهرکرد در پایان تاکید کرد: باید ورزش را گره ‌زد به محتوا و تعهد تا هزینه‌ کردن و سرمایه‌گذاری برای آن، ارزش و جایگاه داشته باشد و دغدغه دل‌سوزان و بَدنه جامعه را برطرف کند و همه، نگاه به معنای واقعی کلمه زیبا به ورزش داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۱:۳۲

1 Jan 2020