۰
plusresetminus
دبیر شورای عالی امنیت ملی آزمایش موشکی اخیر را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ ندانست و گفت: ایران توان دفاعی و بازدارندگی خود را تحت هیچ گونه تهدیدی متوقف نخواهد کرد.
توان دفاعی و بازدارندگی خود را با هیچ تهدیدی متوقف نمی‌کنیم/آزمایش موشکی ایران خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ نبود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما امیر دریابان شمخانی درجمع خبرنگاران در حاشیه نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست افزود: امروز منطقه ما با موضوعات مختلفی از کشتار مردم یمن تا سرکوب مردم فلسطین و توسعه توان تروریسم در منطقه شامات روبه‌رو و اراده جمهوری اسلامی ایران حمایت از هر کشوری است که همچون روسیه مقابله غیرتصنعی و واقعی در مبارزه با تروریسم در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: در این جلسه تصویری را در این زمینه طراحی و با توجه به موضوعاتی که اشاره کردم و همچنین همزمان شدن این نشست با ایام محرم و شعار هیهات مناالذله ابی عبدالله (ع) در مقابله با زور، تسلیم‌ناپذیری ملت ایران را به عنوان خمیرمایه تشکیل‌دهنده سیاست خارجی ایران برای طرف‌های مقابل به صورت کامل توضیح دادم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه افزود: در این مرحله از برجام سعی کردم سناریوهای مختلف را توضیح دهم و به طور قطع اشاره کردم که انتهای این سناریوها، پیروزی منطقه و شکست قطعی تروریسم خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص نزدیک شدن به زمان اجرای برجام و ادعاهای طرف غربی و موضع‌گیری آن‌ها در خصوص آزمایش موشکی ایران افزود: امیدوارم همکاری‌های اخیر ایران و آژانس منجر به بسته شدن پرونده خود ساخته مسائل گذشته یا پی ام دی شود.

وی افزود: امروز اجرای برجام دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به قدم‌های بعدی و همواره انعکاس‌دهنده میزان صداقت ایران در حل مشکلاتی است که دیگران به ناحق ایجاد کرده‌اند.

شمخانی گفت: برجام در جمهوری اسلامی ایران مراحل خود را در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی طی کرده و براساس تصمیم مجلس، دولت مجاز شده است که تحت شرایطی برجام را اجرا کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: مجریان برجام به خوبی واقف هستند که گام به گام اجرای برجام باید توأم با درایت، تیزهوشی و بی‌اعتمادی به طرف مقابل باشد و در این زمینه باید اعتمادی را که به شکل مصنوعی و غیرطبیعی از بین رفته است، با اقدامات خود بازگردانند.

وی افزود: امیدواریم با موفقیت از این مرحله نیز عبور کنیم و همپای رفع تحریم‌های ظالمانه، توان دانش فنی و بومی خود را نیز ارتقاء دهیم.

دریابان شمخانی در ادامه در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ارجاع پرونده ایران در خصوص آزمایش موشکی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما هرگز قطعنامه ۲۲۹۹ را نپذیرفته‌ایم و باید بگویم که آزمایش موشکی ایران نیز خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ نبوده است.

وی افزود: این سخنان بیشتر جنجال تبلیغاتی است و ایران توان دفاعی و بازدارندگی خود را تحت هیچ‌گونه تهدیدی متوقف نخواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: این آزمایش‌ها به شکل طبیعی نباید هیچگونه تأثیری در اجرای برجام داشته باشد.

وی در خصوص موضوع ارسال نیروی نظامی ایران به سوریه گفت: هر زمان که شکست علیه تروریسم نمایان می‌شود، تئوری پردازان حامی تروریسم توجیه‌گری خود را در حمایت از ترویست‌ها گسترش می‌دهند و این موضوع نیز از این معادله پیروی می‌کند.

منبع فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۵:۱۶

30 Dec 2019