۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۴۷۸۹
رئیس شورای عالی استانهای کشور در شهرکرد:

تنها ۱۰ درصد از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها استفاده می شود

رئیس شورای عالی استانهای کشور گفت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها استفاده می شود که این نهاد باید بیش از گذشته مورد توجه و تقویت شود.
تنها ۱۰ درصد از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها استفاده می شود
به گزارش جهانبین نیوز غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانهای کشور اظهار داشت: طبق قانون، مدیران دستگاه های اجرایی دولتی، باید برای تصمیم سازی در امور توسعه ای، به نظرات شوراهای اسلامی توجه داشته باشند.

وی به تأثیرگذاری نگاه حاکمیت به شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: امروزه مجموعه تفکر مدیران اجرایی به شوراها یک تفکر دولتی است که باید دید آنها به این نهاد مردمی در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر تغییر کند.

بصیری پور با بیان اینکه مسئولان در سطح کشور و استانها باید نماد تبلیغات و افکار شوراها باشند افزود: بر اساس قانون شوراها از توانمندی ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی برخوردار هستند.

رئیس شورای عالی استانهای کشور تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها استفاده می شود که این نهاد باید بیش از گذشته مورد توجه و تقویت شود.

وی افزود: مدیران کشور باید در جهت شورا یاوری حرکت کنند و ظرفیت قانونی و نیروی انسانی شوراهای اسلامی شهرها و روستا باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

بصیری پور ، بحث آموزش ، پویایی شوراها، برگزاری جشنواره ها، بیمه اعضای شوراها و بازنگری در قانون شوراها را از مهمترین برنامه های شورای عالی استانها برشمرد.

رئیس شورای عالی استانهای کشور در ادامه شهرکرد بام ایران زمین را یکی از شهرهای زیبا و پاکیزه در سطح کشور دانست.

نورالله غلامیان دهکردی شهردار شهرکرد هم در این جلسه گفت: برخی قوانین مربوط به شهرداری و شوراها باید اصلاح شود و شهرداریها به عنوان یک نهاد اجرایی نباید زیر مجموعه ی یک وزارت خانه ی سیاسی باشند.

شهردار شهرکرد نیز بر تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهری و اجرای مدیریت واحد شهری تأکید کرد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۰:۰۱

27 Dec 2019