کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امروز:

دعاي عرفه در شهرستان سامان برگزار مي‌شود

1 مهر 1394 ساعت 11:42

امام جمعه شهر سامان از برگزاري دعاي عرفه در شهرستان سامان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما ، روز عرفه از روزهاي پرفضيلتي است که در منابع ديني از آن به عنوان «عيد» نيز ياد شده است. در کتاب شريف مفاتيح الجنان آمده است: «روز نهم ذي‌الحجه، روز عرفه و از اعياد بزرگ است، گرچه به اسم عيد ناميده نشده و روزي است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خويش دعوت کرده و سفره‌هاي جود و احسانش را براي آنان گسترده است.» و از حضرت زين‌العابدين نيز روايت شده است که در روز عرفه صداي سائلي را شنيد که از مردم درخواست کمک مي‌کرد، حضرت به او فرمود: واي بر تو! آيا در اين روز از غيرخدا درخواست کمک مي‌کني؟ حال آنکه کودکان در رحم در اين روز اميد مي‌رود که فضل خدا شامل حال‌شان گردد و سعادتمند شوند.»

امام جمعه شهر سامان در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما با شاره به اينکه دعاي عرفه در شهر سامان در مسجد جامع شهر برگزار مي‌شود، اظهار داشت: در روستاهايي که داري روحاني هستند نیز دعاي عرفه برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام محسن ملک‌پور با اشاره به اينکه دعاي روز عرفه هرسال در شهر سامان و روستاهاي بخش زاينده‌رود و مرکزي برگزار شده است، عنوان کرد: دعاي پرفيض عرفه با حضور تمامي اقشار جامعه در شهرستان سامان برگزار مي‌شود.

ملک‌پور افزود: دعاي عرفه راس ساعت ۱۵ در مساجد و حسينه‌ها شهرستان سامان برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س


کد مطلب: 24595

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24595/دعاي-عرفه-شهرستان-سامان-برگزار-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir