کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمايشگاه گل و گياه در شهر سامان برپا شد

27 مرداد 1394 ساعت 13:52

نمايشگاه زيباي گل و گياه کاکتوس با همت بسيجيان حوزه مقاومت حضرت معصومه سلام الله عليها شهرستان سامان در حسينيه صاحب الزمان (عج) اين شهر داير شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، با ابتکار و خلاقيت هنرمند بسيجي سوسن اسديان از پايگاه مقاومت بسيج بنت‌الهدي شهر سامان، نمايشگاه گل و کاکتوس به مدت پنج روز در محل حسينيه صاحب الزمان (ع) شهر سامان افتتاح و در معرض ديد علاقمندان و هنرمندان عرصه هنر پرورش گل و گياه قرار گرفته است.

مسئول برگزاري نمايشگاه گل و گياه گفت: با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب درباره حفظ محيط زيست، ايجاد انگيزه مثبت در راستاي تلاش براي داشتن محيطي سالم، تقويت روحيه کارآفريني در حيطه مشاغل خانگي و معرفي و پرورش انواع گونه‌هاي زيباي گل‌هاي آپارتماني و کاکتوس را از اهداف برپائي اين نمايشگاه است.

اين هنرمند بسيجي که فارغ‌التحصيل کارشناسي کشاورزي مي‌باشد و ضمن معرفي خواص گياه کاکتوس گفت: گياه کاکتوس مي تواند اشعه‌هاي مضر تلفن همراه و لوازم صوتي تصويري را به خود جذب و آن‌ها را از محيط اطراف خنثي می‌کند و مانع از رسيدن آسيب‌هاي مغناطيسي در محيط اطراف شود و گونه‌اي از اين گياه به نام " آلوئورا "، ميتواند خون را از ناحيه سر به طرف پا براند؛ لذا از سکته‌هاي مغزي جلوگيري کرده و از تيرگي چشم مي‌کاهد و براي درمان بيماري‌هاي پوستي نيز کاربرد دارد.

اسديان همچنين تاثير مثبت و ويژه اين نوع گياه را در درمان اعصاب و افسردگي مفيد دانست و به خاصيت ضد سرطاني آن نيز اشاره کرد که در مراکز گياهشناسي در توليد انواع داروهاي گياهي مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

 اسديان در خصوص معرفي بيشتر اين نوع گياه خاص افزود: انواع ديگر كاكتوس، نوع ماري است كه به طول يك تا يك و نيم متر مي‌رسد و تنوع در اين گياه بسيار زياد است و مثل هر گياه ديگر بذرکاري باعث طولاني شدن زمان رشد و نمو و بلوغ اين گياه مي‌شود .

وي اذعان داشت: ترکيب خاکي آن‌ها، بايد شني رسي و درصد بيشتري از شن يا سنگريزه باشد.

کارآفرين بسيجي، انگيزه خود را را از پرداختن به هنر پرورش گل و گياه وجود آيات و روايات متعدد درباره گل، گياه و طبيعت دانست و افزود: خلقت‌هاي بسيار زيباي خداوند متعال که از يک بذر کوچک مي‌تواند گل بسيار زيبايي از آن بوجود بيايد و همه را محو تماشاي خود کند، دلالت بر قادر بودن خداوند بر همه چيز است که هر انسان بيداري را در هدف خلقت جهان هستي به فکر فرو مي‌برد و زمينه رشد و هدايت انسان را در راه تکامل فراهم مي‌کند.

اين نمايشگاه به مدت پنج روز از تاريخ ۲۳ مرداد ماه لغايت ۲۷ مرداد ماه، صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در حسينيه صاحب الزمان (عج) شهر سامان برپا است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س


کد مطلب: 24058

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24058/نمايشگاه-گل-گياه-شهر-سامان-برپا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir