کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور:

برگزاری کنگره های شهدا بهترین محمل برای انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس به نسل جوان است

26 مرداد 1394 ساعت 12:09

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: حماسه دفاع مقدس که این حماسه نشانگر وحدت ملی بین همه اقوام و ادیان در کشور بود و نشان دهنده ایستادگی، مقاومت، تلاش و خودباوری بود باید این فرهنگ متعالی به نسل جوان منتقل شود.


سردار حق طلب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز در حاشیه نشست ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین حادثه در کشور، منطقه و جهان است.

حق طلب اظهار کرد: اگر دفاع مقدس نبود امروز اثری از انقلاب اسلامی و کشور ما در جهان باقی نمانده بود و این همه افتخارات امروز ما به برکت خون شهداست.

وی افزود: بعد از حماسه دفاع مقدس که این حماسه نشانگر وحدت ملی بین همه اقوام و ادیان در کشور بود و نشان دهنده ایستادگی، مقاومت، تلاش و خودباوری بود باید این فرهنگ متعالی به نسل جوان منتقل شود.

حق طلب  با بیان اینکه برگزاری کنگره های شهدا بهترین محمل برای انتقال این فرهنگ است اظهار کرد: به جز انتقال فرهنگ به نسل های بعد از انقلاب، ادای دین به شهدا و خانواده شهدا دستاورد دیگر برگزاری این کنگره هاست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری در ۱۵ مهرماه سال جاری گفت: این یک واقعه نادر برای این استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جدول برگزاری کنگره های شهدای استانی و ملی بسیج تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده، گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته به جهت تأثیرگزاری یاد و نام شهدا استان ها هر ۱۰ سال یک بار باید کنگره های ملی را برگزار کنند تا مردم همواره با روحیه اخلاق و افکار و نیز سیره شهدا آشنا شوند زیرا آشنایی با افکار و روش شهدا روحیه سلحشوری را نزد جوانان کشورمان افزایش می دهد.

حق طلب در خصوص اقدامات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای انتقال تجربیات موفق استانهای برگزار کننده کنگره به سایر استان ها گفت: این سازمان در تمام استانها مرکز دارد.

وی تصریح کرد: این مراکز وظیفه جمع آوری اسناد و مدارک و تولیدات و آثار ماندگار هنری نظیر فیلم، مستند، موسیقی و تئاتر را بر عهده دارند.

حق طلب با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که جنگ ما یک گنج بود تاکید کرد: امروز این گنجینه در اختیار ماست که هر روز جلوه های از این خاطرات، معرفت و بصیرت در زندگی مردم ساری و جاری است.

وی افزود: برگزاری این یادواره ها و کنگره ها که حاصل تلاش فرهنگی ماهها و سالهاست که می تواند با انجام کارهای فرهنگی و ثبت این وصایا و آثار فرهنگ اصیل دفاع مقدس به نسل های بعد از انقلاب منتقل شود.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 24037

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24037/برگزاری-کنگره-های-شهدا-بهترین-محمل-انتقال-فرهنگ-متعالی-دفاع-مقدس-نسل-جوان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir