کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیله القدر

شب های قدر، شب های بندگی

14 تير 1394 ساعت 10:02

حضور پرشور مردم در سال‌های اخیر درمراسم شب‌های قدر توطئه‌های دشمنان را نقش برآب ساخته است.


به گزارش جهانبین نیوز، شب‌های قدر یکی از بزرگترین و مهمترین شب‌های سال است و همانطور که از نام آن مشخص است به معنای منزبت، اندازه‌گیری و تقدیر نام نهاده شده است.

شب‌های قدر نشانه لطف و بخشش الهی

شب‌های قدر نشانه لطف و بخشش خدا نسبت به بندگان است و در این شب‌ها انسان بعد از یک سال گناه و معصیت به درگاه خدا آمده و برای پاک شدن و شسته شدن گناهان خود طلب مغفرت و بخشش می‌کند.

این شب‌های عزیز فرصتی مغتنم برای جایگزینی خوبی‌ها با بدی‌ها و در این فرصت انسان‌ها با این تفکر که شاید سال آینده نباشند و این شب‌ها را تجربه نکنند قلب و روح خود را از گناه‌هان پاک کرده و از خدا می‌خواهند تا سرنوشتشان را خوب قرار دهد و آتش جهنم را برای آنان حرام کند.

عروج امام علی هم از حیث زمانی و هم از حیث مکان یک عروج ویژه بود

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی در گفتگو با جهانبین نیوز گفت: امام علی (ع) شخصیتی برجسته هستند و در اوج قرار دارند.

وی با بیان اینکه امام علی در مسجد به دنیا آمدند و در مسجد هم به شهادت رسیدند افزود: شخصیتی با این درجه و مقام حتما زمان شهادت خاصی هم دارند و این موضوع که شهادت این امام بزرگوار مصادف شده است با شب‌های عزیز قدر هنوز مشخص نشده است اما شاید در آینده حکمت این همزمانی بر مردم مشخص گردد و خدا خواسته تا اروج این امام بزرگوار هم از حیث زمانی و هم از حیث مکانی یک اروج خاص باشد.

امام جمعه هفشجان نام امام علی(ع) را برگرفته از نام خدا دانست و ادامه داد: حتی در زمان معراج پیامبر هم صدایی که با پیامبر سخن گفت صوت حضرت علی بوده که نشانم دهنده مقام والای این امام بزرگوار است.

حضور پرشور مردم در سال‌های اخیر در شب‌های قدر توطئه‌های دشمنان را نقش برآب ساخته است

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فتنه‌های اخیر در کشور و دسیسه‌های بیگانگان مردم باید به شب‌های قدر اهمیت دهند و خوشبختانه در چند سال اخیر حضور مردم در مساجد و حسینیه‌ها برای برکگزاری باشکوه این شب‌ها ستودنی بوده و با این حضور گسترده مردم توانسته‌اند نقشه‌ها دشمنان را نقش برآب سازند.

بهترین شب قدر در هشت سالگیم بود

وی با بیان اینکه شب‌های قدر شب استجابت دعا است افزود: بهترین شب قدر در زندگی من اولین شب حضورم در این مراسم یعنی زمانی که هشت سال داشتم در مسجدی در آبادان اتفاق افتاد.

جلالی گفت: علاوه بر این شب‌های قدری که در زمان جنگ برگزار می‌شدند هم شب‌های عزیز برای من بودند و خاطرات خوبی از آن زمان دارم.

امام جمعه شهر هفشجان ادامه داد: در بقیه شب‌ها همه ساله لطف و عنایت خدا قابل رویت بود برایم و در همه شب‌ها بسیار بهره بردم.

حضور قلب در مراسم‌های شب قدر الزامی است

وی افزود: مردم به لحظات پایانی شب‌های قدر عنایت ویژه داشته باشند و همیشه با این تفکر که آخرین شب قدر خود را سپری می‌کنند اعمال این شب را بجا آورند.

جلالی حضور قلب را در مراسم‌های قدر الزامی دانست و بیان کرد: باید در این شب‌ها سعی شود اشک از چشمان جاری شود تا به واسطه اشک‌های ریخته شده و قلب شکسته شده گناهان انسان آمرزیده گردد.

وی از مردم خواست در این شب‌های عزیز از خدا بخواهند تا سرنوشت سال آینده‌شان را به دور از گناه بنویسد و در سال جدید کسب رضایت خدا تنها هدف باشد.

در بهترین شب قدر امضای سند حضور در مکه را دریافت کردم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با جهانبین نیوز گفت: شب‌های قدر شب‌های عزیز هستند و هر سه شب جزو بهترین شب‌های سال هستند.

علی گرجی در ادامه گفت: در بین سه شب قدر شب بیست و سوم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در این شب سرنوشت انسان رقم خواهد خورد.

گرجی بهترین شب قدر در طول دوره زندگی خود را شب قدر سال ۸۱ دانست و خاطر نشان کرد: در شب ۲۳ ماه رمضان سال ۸۲ سند حضور من در خانه خدا امضا شد و این شب به عنوان بهترین شب قدر در زنمدگی من ثبت گردید.



انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 23392

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23392/شب-های-قدر-بندگی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir