۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۳۲۸۶
رئيس دادگستري شهرستان سامان:

9 هزار پرونده دردادگستري شهرستان سامان رسيدگي شده است

رئيس دادگستري شهرستان سامان گفت: تعداد پرونده هاي رسيدگي شده در شهرستان با توجه به جمعيت شهرستان زياد بوده است.
9 هزار پرونده دردادگستري شهرستان سامان رسيدگي شده است
به گزارش جهانبین نیوز امير فتحي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در اين شهرستان در سال گذشته ۹ هزار پرونده رسيدگي شده است ، اظهار داشت: رسيدگي به اين تعداد پرونده در شهرستان سامان با توجه به جمعيت شهرستان زياد بوده است.

وي با بيان اينکه بيشترين موضوعات پرونده هاي مسائل ملکي و خانوادگي و ... بوده است ، اذعان داشت: در شهرستان سامان طلاق نيز به نسبت زياد بوده است و بيشتر طلاق ها در دوران عقد صورت گرفته است و طلاق ها در بين کساني بوده که داري سن کم و بيشتر در روستا ها بوده است.

فتحي با بيان اينکه يک هزار و ۷۰۰ پرونده در شورا هاي حل اختلاف در شهرستان سامان در سال گذشته رسيدگي شده است ، بيان داشت: در شهرستان سامان هشت شوراي حل اختلاف مشغول فعاليت هستند که از اين تعداد پنج شورا در روستا هاي گرمدره، هوره، قوچان، شوراب صغير و چم چنگ و سه شورا حل اختلاف در شهرستان سامان مشغول هستند.

وي با بيان اينکه در دادگستري در دو شعبه کيفري و حقوقي دو هزار و ۶۶۰ پرونده رسيدگي شده است، عنوان کرد: حجم کار در دادگستري شهرستان سامان زياد است و در دادگستري شهرستان سامان با کمبود نيروي انساني مواجعه هستيم.

فتحي با بيان اينکه دادگستري شهرستان سامان با کمبود قاضي و دادرس و کمبود کادر ادراي مواجعه هستيم، بيان داشت: در شهرستان سامان با توجه به حجم کار بالا و پرونده هاي زياد مشکل عمده کمبود نيروي انساني است .

وي با بيان اينکه در دادگستري شهرستان سامان يک دادستان، يک داديار و يک بازپرس و سه قاضي در شعبه حقوقي و شعبه جزايي و خود فعاليت داريم ، عنوان کرد: تعدادي از پرونده ها در شورا هاي حل اختلاف مورد رسيدگي قرار مي گرند و اغلب به صلح و سازش مي انجامد.

رئيس دادگستري شهرستان سامان در باره بهيترين خاطره و خود در دوران قضاوت بيان داشت: با صدور حکم يک طرف پرونده راضات و خشوندي دارد و طرف ديگر نارضايتي از صدور حکم در اصل مي توان گفت شايد بعضي از شنيدن خاطرات قاضي ها خوشحال نباشند و بعضي خوشحال.

امير فتحي با بيان اينکه برخورد مردم با خود بنده به عنوان قاضي در دادگستري شهرستان سامان برخورد توام با احترام است، بيان داشت: براي خانواده هاي ما به دليل در زور هاي تعطيل هم به دليل افتادن اتفاقات خواست بايد بر سر کار باشيم کمي اذيت مي شوند و در اصل در بيشت مواقع ما بر سر کار هستيم و در حال رسيدگي به پرونده ها .

فتحي افزود: در دوران دبيرستان علاقمند به رشته حقوق و زير مجموعه هاي رشته حقوق شدم و بيشتر تلاش در اين راستا بود که در اين امر به موفقيت برسم و چند سالي هم وکيل بودم و بعد هم به عنوان قاضي در اين راستا وارد شدم.

به گزارش سامان ما همزمان با مصاحبه خبرنگار سامان ما با اقي فتحي هيات امناي مسجد امام حسین شهرک ابوذر سامان و نمايندگي بنياد شهيد در شهرستان سامان براي عرض تبريک  روز قوه قضاییه ديداري با اقاي فتحي رئیس دادگستری شهرستان سامان  داشتند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۰:۱۷

5 Jan 2020