۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۲۳۲۵۲
امام جمعه شهر اردل:

مصلا باعث توسعه فرهنگي در شهرستان اردل مي شود

امام جمعه شهر اردل گفت:مصلا باعث توسعه فرهنگي در شهرستان اردل مي شود بنابراين بايد اعتباراتي از صندوق دولت براي اين مجتمع بزرگ فرهنگي در نظر گيرد تا زيرساخت هاي فرهنگي را در شهرستان توسعه دهيم و کار فرهنگي فراگير شود و بهتر نتيجه دهد.
مصلا باعث توسعه فرهنگي در شهرستان اردل مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام موسي سلمانپور امام جمعه شهر اردل ظهر امروز در در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر اردل ضمن توصيه خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و تبريک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان ماه خودسازي، ماه تزکيه نفس و ماه تقرب جستن به خداوند است.

سلمانپور با تاکيد بر اينکه بايد از فيض برکت اين ماه بهره‌مند شويم، اضافه کرد: روزه عبادتي است که در همه اديان و‌جود داشته و در دين اسلام نيز جزو عبادات بزرگ الهي است، اين عبادت مخصوص کساني است که به خداي يگانه ايمان دارند.

وي با بيان اينکه روزه مخصوص اهل ايمان است، ادامه داد: روزه آثاري دارد که يکي از آثار آن برابري و ‌مساوات براي فقير و غني و عالم و جاهل و همه اقشار است.

امام جمعه اردل با بيان اينکه همه بايد طعم گرسنگي و تشنگي را بچشند، افزود: غني و ثروتمند با فقير برابر است و افراد براي اينکه در اين برابري حال فقرا را درک کنند اين از برکات معنوي روزه است.

سلمانپور با گراميداشت فرارسيدن سالروز شهادت شهيد دکتر بهشتي و ۷۲ تن از يارانش و با اشاره به جايگاه والاي شهداي هفتم تير، اظهار کرد: شهداي هفتم تير مانند ديگر شهدا، با شهادت خودشان به اسلام و ايران خدمت کردند.

اين مقام مسئول افزود: شهيد بهشتي به‌عنوان معمار دستگاه قضا يک مؤمن قوي بود به‌طوري‌که صلابت، استواري، قاطعيت همراه با عطوفت در او تجلي پيدا کرد.

امام جمعه اردل با اشاره به فرازهايي از بيانات رهبري در جمع کارگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ،ارتباط با اهميت پرداختن به اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي، بيان داشت: مسئولان و مقامات کشورمان بايد با مديرت جهادي براي حل مشکلات مختلف در همه زمينه‌ها تلاش کنند.

وي در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل به آغاز مراحل شروع به کار مصلاي شهرستان اردل اشاره کردو گفت:مصلا باعث توسعه فرهنگي در شهرستان اردل مي شود بنابراين بايد اعتباراتي از صندوق دولت براي اين مجتمع بزرگ فرهنگي در نظر گيرد تا زيرساخت هاي فرهنگي را در شهرستان توسعه دهيم و کار فرهنگي فراگير شود و بهتر نتيجه دهد.

سلمانپور نبود فضاي مناسب براي برگزاري نماز جمعه اين شهرستان را يکي از معضلات مهم فرهنگي بيان کرد و گفت: از آن جايي که شهرستان اردل در محروميت کامل به سر مي برد، در بسياري از بخش هاي فرهنگي با کمبود امکانات و زيرساخت مواجه است.

خطيب نماز جمعه شهر اردل اظهار کرد:کمبود اعتبار براي ساخت مصلي مهم‌ترين مشکلات فرهنگي در شهرستان اردل به شمار مي‌رود که از مسئولان خواهشمنديم براي رفع اين مشکلات چاره‌انديشي کنند.


انتهاي پيام1020ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۰:۱۸

8 Jan 2020