۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۳۲۱۵
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری:

مصوبه هسته‌ای مجلس گامی بلند برای تبیین خطوط نظام در مذاکرات بود

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان گفت: نمایندگان مجلس باید برای حفاظت از منافع ملت ایران تلاش کنند، و این وظیفه دولت و مجلس است که از یک توافق خوب که تامین‌کننده منافع ملت ایران است حمایت کنند.
مصوبه هسته‌ای مجلس گامی بلند برای تبیین خطوط نظام در مذاکرات بود
محسن عبدی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به مصوبه هسته‌ای مجلس گفت: به استناد اصل 77، 78 و 125 قانون اساسی امضای عهدنامه ها، مقابله نامه ها، قراردادها و موافقتنامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

عبدی پور با اشاره به ماده 78 قانون اساسی اظهار کرد: طبق این ماده تغییر در خطوط مرزی ولو اصلاحات جزئی باید با رعایت مصالح کشور و به شرط طرفینی بودن به امضای نمایندگان مجلس برسد.

وی افزود: مذاکرات هسته ای و دفاع از دستاوردهای هسته ای مرز سیاسی، اقتصادی و بین المللی ما تلقی می شود و حفظ هویت ملی و دستاوردهای نظام به طریق اولی باید رعایت شود.

عبدی پور سنگ اندازی طرف مقابل در طی مذاکرات را بازی سیاسی برای تحت فشار قراردادن ایران دانست و گفت: تا وقتی که طرف مقابل در چارچوب دغل بازی و برخلاف کنوانسیون های بین المللی شروطی خلاف قانون و مصالح کشور تعیین کند مذاکرات به جایی نمی رسد.

وی با اشاره به دستیابی رژیم صهیونیستی به سلاح های کشتار جمعی و غیرقانونی، اعلام بازرسی آنی از تاسیسات ما و جاسوسی در طی توافقات هسته ای بر غیر قابل اعتماد بودن امریکا تاکید کرد.

وی مصوبه هسته‌ای مجلس را گامی بلند برای تبیین خطوط نظام در مذاکرات دانست و تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید برای حفاظت از منافع ملت ایران تلاش کنند، و این وظیفه دولت و مجلس است که از یک توافق خوب که تامین‌کننده منافع ملت ایران است حمایت کنند.عبدی پور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام، رهنمودهای ایشان را چراغ راه و الگویی روشن برای مذاکره کنندگان دانست.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۲:۳۴

24 Jan 2020