کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

القاء تفکر تحقق تمدن اسلامی، بر عهده اساتید دانشگاه می باشد

1 تير 1394 ساعت 11:42

اساتید باید هم دارای تزکیه شخصی باشند و هم آشنای به مباحث تعلیمی و تربیتی، تا آن کاری که زدودن جهالت و عقلانی کردن جامعه است توسط آنها صورت بگیرد تا انشاالله بتوانیم تمدن اسلامی را که ما معتقدبم حاصل خواهد شد و در مقابل تمدن غرب قرار می گیرد را بسازیم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر دکتر احمدرضا بسیج رئیس سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رسالت بسیج چیزی جدای از رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم (س) نیست و در واقع یکی فهم دقیق دین، فهم دقیق موقعیتی که در آن هستیم و عمل و اجرای آموزه های دینی توسط اساتیدی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می کنند، جزء رسالت های آنان می باشد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری افزود: اساتید باید هم دارای تزکیه شخصی باشند و هم آشنای به مباحث تعلیمی و تربیتی، تا آن کاری که زدودن جهالت و عقلانی کردن جامعه است توسط آنها صورت بگیرد تا انشاالله بتوانیم تمدن اسلامی را که ما معتقدبم حاصل خواهد شد و در مقابل تمدن غرب قرار می گیرد را بسازیم. زیرا پیش بینی خود غربی ها هم این است که تمدن اسلامی ظهور و بروز پیدا می کند و مقابل تمدن غرب می ایستد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه ها باید خودشان را بیابند و بدانند که ما می توانیم و این تفکر را به مخاطب خودشان که دانشجویان هستند، تلقین و تفهیم کنند تا دانشجویان بدانند همانطور که ما در گذشته دارای تمدن اسلامی بودیم، امروز هم می توانیم ان را احیاء کنیم و یک تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

بسیج تصریح کرد: فهم این نکته بر بحث تزکیه اضافه می شود که اگر تربیت نفسانی صورت نگیرد در واقع همه مباحث دین و مباحث تعلیم و تربیتی ابتر خواهد بود، پس باید دانشگاه ها به یک کارخانه انسان سازی تبدیل بشوند و ما بتوانیم دانشجویانی را تحویل جامعه بدهیم که تمدن اسلامی شکل بدهند و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی گفت: شهید چمران چهار خصوصیت علم، عمل، دغدغه و مسئولیت پذیری را دارا بود و این هنری است که موجب شد شهید چمران جامع همه اینها باشد.

بسیج اضافه کرد: شاید کسانی باشند که از شهید چمران مطالب بیشتری بدانند ولی خصوصیت شهید چمران نسبت به دیگران این بود که به آنچه می دانست عمل می کرد. و به خاطر دغدغه دینی که داشت در جبهه حضور پیدا می کند، جنگ های چریکی انجام می دهد به خاطر هنرمندی و مسئولیت پذیری شهید چمران است که اگر ما بتوانیم این چهار خصیصه را داشته باشیم می توانیم یک الگوی کامل داشته باشیم.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۵۰الف


کد مطلب: 23170

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23170/القاء-تفکر-تحقق-تمدن-اسلامی-عهده-اساتید-دانشگاه-می-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir