کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس:

اصناف نيازمند توجه بخش دولتي هستند/ نقش غيرقابل انکار اصناف در اقتصاد داخل و خارج

1 تير 1394 ساعت 8:24

نماينده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس گفت: دولت بايد در استقلال بخشي و حمايت هاي مادي و معنوي به اصناف جديت کند، چرا که وجود اصناف، شريان اقتصاد کشور را تقويت مي بخشند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، سيد سعيد زمانيان، با اشاره به اول تيرماه و نامگزاري آن به نام روز اصناف گفت: نقش اصناف در اقتصاد داخلي و خارجي کشور، محوري و اجتناب ناپذير است.

زمانيان افزود: اصناف کشور در توليد، توزيع، واردات، صادرات و نهادينه شدن اقتصاد درون زا نقش بسيار گسترده اي ايفا مي کنند که از اين منظر نيازمند توجه بسيار زيادي از دولت و مسولان دولتي هستند.

وي ادامه داد: تقويت اين قشر موثر در جامعه در گرو نگاه هاي جامع دولت و مجلس به اصناف است و دولت بايد دست اصناف را در برخي اختيارات و توانمندي هاي خود باز نگه دارد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه اظهار داشت: متاسفانه دولت در رسيدگي به برخي امور اعم از موضوع اصناف جامعه بيشتر، دخالت مي کند تا نظارت و اين موضوع باعث شده است که جزئيات کار اصناف و همچنين نقش آفريني اين گروه موثر جامعه کمرنگ جلوه داده شود و دستشان در امور صنفي بسته بماند.

اين نماينده مجلس افزود: دولت بايد در استقلال بخشي و حمايت هاي مادي و معنوي به اصناف جديت کند، چرا که وجود اصناف، شريان اقتصاد کشور را تقويت مي بخشند.

زمانيان يادآور شد: اگر در تمامي زمينه ها به اقشار ، توجه و تقويت بيشتري شود، اقتصاد کشور از واسطه گري محض بيرون آمده و به کاهش رکود و تورم امروزي کمک قابل توجهي مي شود.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب


کد مطلب: 23160

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/23160/اصناف-نيازمند-توجه-بخش-دولتي-هستند-نقش-غيرقابل-انکار-اقتصاد-داخل-خارج

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir