۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۲۳۰۴۳
انتظارات مردم شهرستان سامان از معاون اول رئيس جمهور:

اولويت هاي پروژه هاي عمراني شهرستان سامان تعريض جاده ها و ايجاد کمربندي

اولويت هاي عمراني شهرستان سامان به عنوان يک منطقه توريستي و کشاورزي استان بيشتر جنبه زير بنايي دارد از تعريض جاده ها گرفته که عملا نه در خور مردم و گردشگران است و نه پذيرايي حجم گردشگران تا اب زاينده رود که شاه رگ حياتي اقتصادي و کشاورزي مردم که هنوز تکليف اب زاينده رود براي مردم مشخص شده نيست.
اولويت هاي پروژه هاي عمراني شهرستان سامان تعريض جاده ها و ايجاد کمربندي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، اولويت هاي عمراني شهرستان سامان به عنوان يک منطقه توريستي و کشاورزي استان بيشتر جنبه زير بنايي دارد از تعريض جاده ها گرفته که عملا نه در خور مردم و گردشگران است و نه پذيرايي حجم گردشگران تا آب زاينده رود که شاهرگ حياتي اقتصادي و کشاورزي مردم که هنوز تکليف آب زاينده رود براي مردم مشخص شده نسيت و مردم و کشاورزان در راستاي اجراي طرح هاي کشاورزي و توسعه باغات خود در سر درگمي هستند چرا که ترس از اين دارد با کاشت درنهال با کمبود آب مواجعه و نهال ها کاشته نشده خشک و بي ثمر شوند.

با توجه بر اينکه شهرستان سامان قطب گردشگري و کشاورزي است اما ازلحاظ زير ساختي اين شهرستان هنوز شرايط ايده ال را در اين دو معقوله مهم جذب سرمايه اقتصادي را دارا نيست و براي رسيدن به شرايط بايد مسئولين کشوري و استاني و شهرستاني اقدامات لازم را فراهم و انتظارات مردم شهرستان را بر آورده کنند، چرا که با ايجاد زير ساخت ها اين شهرستان اشتغال و توليد روبه افزايش خواهد شد و مشکلات و ناهنجاري کاهش پيدا خواهد کرد.

رئيس شوراي شهر شهر سامان در گفتگو با خبرنگار شهرستان سامان در راستاي انتظارات از معاون اول رئيس جمهور در سفري استاني به چهار محال و بختياري گفت: انتظارات از معاون اول رئيس جمهور براي شهر و شهرستان سامان زياد است چرا که اين شهرستان گردشگر پذير با مقايسه با شهرستان هاي ديگر تا شرايط ايده ال فاصله زيادي دارد.

علي ضامن محمدي با بيان اينکه از جمله اولويت هاي شهرستان سامان تعريض جاده از سامان تا پل زمانخان و پل زمانخان تا اخرين روستاي شهرستان سامان روستاي قراقوش است، بيان اداشت: به دليل کم عرض بودن جاده و وجود نقاط حادثه خيز در اين مسير سالانه شاهد تصادفات زيادي در اين مسير هستيم و اين امر نيازمند رسيدگي و اجرا طرح تعريض جاده و رفع نقاط حادثه خيز است.

محمدي با بيان اينکه تعريض جاده علاوه بر بخش زاينده رود بايد در مسير سامان به کاهکش و شوراب صغير، چهار خطه کردن جاده از پليس راه تا تا فلکه پمپ بنزين، ايجاد کمربندي از پليس راه به سمت جعفر آباد و تعريض خيابان اصلي ازفلکه پمپ بنزين تا خروجي شهر در بيشتر ايام سال در خيابان اصلي شاهد ترافيک شديد هستم که مشکلاتي را براي شهروندان و گردشگران به همراه دارد، صورت گيرد، بيان داشت: آماده سازي بزرگراه سامان به تيران، چراغاني از سامان تا پل زمانخان، ايجاد کمربندي از ورودي سامان به سمت خروجي شهر و ... بايد در حوزه راه و شهر سازي در اين شهرستان صورت گيرد.

وي با اشاره بر اينکه در حوزه ورزشي نيز در شهرستان بايد زمين فوتبالي در شان جوانان و اهالي شهرستان سامان احداث و زمين فوتبال کنوني حصار کشي شود ، تصريح کرد: ساخت سالن چند منظوره و ساخت زور خانه در اولويت هاي عمراني ورزشي در شهرستان سامان است.

محمدي با اشاره بر اينکه اين شهرستان جز شهرستان هاي گردشگري استان است که بايد بهترين زير ساخت هاي گردشگري از جمله هتل هاي ستاره دار و مسافرخانه باشد که در حال حاضر در اين شهرستان هتلي در خور شان گردشگران وجود ندارد و اغلب مسافران ازويلا هاي خصوصي ،برپايي چادر و ... استفاده مي کنند.

وي گفت: از جمله مهم ترين و ضروري ترين انتظارات مردم شهرستان سامان رسيدگي به آب زاينده رود است که حيات وهستي شهرستان سامان به آب زاينده رود متکي است و بدون اب زاينده رود اين شهرستان رو به نابودي خواهد بود .

رئيس شوراي شهر سامان عنوان کرد: بايد تسهيلات لازم براي کارگاه ها و کارخانه هاي تعطيل و نيمه تعطيل اعطا شود چراکه با تعطيلي اين کارگاه ها و کارخانه ها بيکاري در شهرستان افزايش يافته است.

علي ضامن محمدي با اشاره بر اينکه با افزايش بيکاري اعتياد در جامعه بيداد کرده است تصريح کرد: اگر به وضعيت معتادين در شهرستان رسيدگي نشود وضعيت رو به وخامت خواهد شد و اين مشکل با ايجاد کار، و فراهم کردن تسهيلات جهت اشتغالزايي ، ايجاد کمپ هاي سلامت، گسترش ورزش، ايجاد پارک ها و فضاي سبز و برنامه ريزي در راستای  اوقات فراغت قابل حل است.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۶:۴۸

2 Jan 2020