۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۲۹۹۲
فرماندار شهرستان لردگان:

51 درصد از پوشش جنگلي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد

فرماندار شهرستان لردگان با بيان اينکه،51 درصد از پوشش جنگلي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد گفت: 88 درصد اين شهرستان را پوشش جنگلي تشکيل مي دهد.
51 درصد از پوشش جنگلي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد
به گزارش جهانبین نیوز ابوالقاسم کريمي فرمانداز شهرستان لردگان در گفتگو با  سلام لردگان،گفت: با توجه به اهميت حفظ و حراست از منابع طبيعي در اين نشست مبارزه با آتش سوزي، اطفاء حريق، رفع تصرفات غير قانوني، مبارزه با قاچاق چوب و محصولات جنگلي، تامين تجهيزات و امکانات مورد نياز توسط اداره کل منابع طبيعي براي مواقع اضطراري بحث و گفتگو شد.
 
محمدي مقدم ، مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري نيز با بيان اينکه عوامل متعددي باعث تخريب جنگلها و مراتع مي شود گفت: حريق و آتش سوزي در جنگلها خصوصا در چند استان زاگرس نشين به مرز بحراني رسيده است که به تبع آن يکي از عوامل تهديد کننده در استان ما نيز حريق و آتش سوزي است.

محمدي مقدم افزود: به دليل بارش هاي خوبي که در اوايل امسال در سطح استان داشتيم جنگل و مراتع از رشد علوفه اي بالايي برخوردارند که اينها از عوامل تهديد کننده جنگل و آتش سوزي به شمار مي روند.

وي با اشاره به تدابيري که در سطح استان انديشيده شده است گفت: برنامه اصلي و گام اول پيشگيري از حريق و آتش سوزي در مراتع و گام دوم نيز اطفاء حريق مي باشد.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گفت: تشديد گشت و مراقبت هاي شبانه روزي در سطح اراضي جنگلي و مراتع ، ايجاد آتش در نقاطي که از پوشش علوفه اي بالا برخوردارند و امکان آتش سوزي وجود دارد، کميته حفاظت و مديريت بحران در شهرستانها تشکيل شد تا در مواقع آتش سوزي به استناد تبصره ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداري از جنگلها در راستاي اطفاء حريق به کمک نيروهاي منابع طبيعي در جهت پيشگيري از  آتش سوزي در جنگلها انجام شده است.


پايان خبر1020ج /630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۰:۴۵

3 Feb 2020