۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۲۸۳۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

وابستگی بیش از حد معیشت مردم چهارمحال و بختیاری به منابع طبیعی و محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: معیشت مردم استان بیش از حد وابسته به منابع طبیعی و محیط زیست است و این وابستگی در کنار عدم وجود معیشت های پایدار و مبتنی بر حفظ سرمایه های طبیعی باعث فشار مضاعفی بر طبیعت و محیط زیست استان است.
وابستگی بیش از حد معیشت مردم چهارمحال و بختیاری به منابع طبیعی و محیط زیست
شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به فرصت ها و چالش های محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت پسماند و پساب در استان نیازمند تدابیر ویژه ای است.

احمدی سرانه تولید زباله در استان را بالا دانست و بیان کرد: دفن پسماندها بصورت سنتی و غیر اصولی انجام می شود و فقط ۵ شهر از ۳۶ شهر استان دارای فاضلاب شهری، و فقط ۳ ناحیه از ۲۷ ناحیه ی صنعتی استان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است.

وی تاکید کرد: وضعیت ریزگردها درحال تبدیل شدن به یک معضل بسیار جدی در این استان است.

احمدی با بیان اینکه بیابان زایی در چهارمحال و بختیاری نیز مانند اغلب استانهای کشور در حال گسترش می باشد اظهار کرد: بخشی نگری چه در حوزه محیط زیست و چه در سایر حوزه ها منجر به بروز بحران در آینده خواهد شد.

احمدی گفت: معیشت مردم استان بیش از حد وابسته به منابع طبیعی و محیط زیست است و این وابستگی در کنار عدم وجود معیشت های پایدار و مبتنی بر حفظ سرمایه های طبیعی باعث گردیده که فشار مضاعفی بر طبیعت و محیط زیست استان وارد شود.

وی افزود: چرای دام بیش از ۵ برابر ظرفیت مراتع استان، قطع اشجار جنگلی، شخم و شیار اراضی ملی، کاشت زیر اشکوب جنگل ها و ازبین بردن رستنی ها از جمله این موارد اند.

احمدی ایجاد نارضایتی در بین مردم محلی همجوار با مناطق تحت حفاظت از سوی برخی افراد مغرض را به عنوان فعالیت هدفمند برخی افراد درجهت منافع شخصی آنان برشمرد و اظهار کرد: آشنا نمودن مردم با قوانین و مقررات و مبانی توسعه پایدار می تواند بسیاری از این تعارض ها را برطرف نماید.

احمدی تدابیر حوزه محیط زیست استان در توسعه را در توجه به آمایش سرزمین، ارزش گذاری اقتصادی بر منابع طبیعی و خدمات اکوسیستمی، حفظ منابع آب، خاک، هوا و ایجاد مدیریت زیست بومی به عنوان گام مهمی در اجرای توسعه پایدار برشمرد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۶:۴۳

29 Dec 2019