۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۲۵۹۳
جانباز عملیات بیت المقدس :

امروزه باید در مقابل تهدید های و تحریم های دشمنان همانند گذشته استوار بایستیم

امروز باید در مقابل تهدید ها و تحریم های دشمنان همانند گذشته استوار بایستیم و یک لحظه از اهداف بلند شهدا دفاع مقدس کوتاه نیاییم تا راه و روش آنان در کشور مان ادامه یابد.
امروزه باید در مقابل تهدید های و  تحریم های دشمنان همانند گذشته استوار بایستیم
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز به بهانه آزاد سازی خرمشهر سراغ یکی از جانبازان عملیات بیت المقدس رفتیم ، بسیجی مخلصی که از اوایل سال ۵۹ وارد جبهه های حق علیه باطل شده و مدت ۱۰۰ ماه اسارت را در زندان های بعثی عراق را تحمل کرده و همرزم بسیاری از رزمندگان استانمان بوده است.
ولی بعداز دفاع مقدس نیز در مسئولیت های مختلف نظامی شایستگی خورا به عنوان یک پاسدارو جانباز نمونه حامی وطن به اثبات رسانده است.
نام و نام خانوادگی : نجف علی عظیمی گندمانی
متولد :۱۳۳۲
اصالتا گندمانی ساکن شهرکرد
شغل : پاسدار بازنشسته سپاه قمر بنی هاشم (ع) جانباز ۵۰ درصد براثر شکنجه های نیرو های بعثی عراق

اولین بار در چه سالی به جبهه اعزام و چند سال داشتید؟
از اواییل سال ۵۹ به همراه بسیاری از بسیجیان به ندای حق لبیک گفته و برای دفاع از آرمانهای امام خمینی (ره) وارد جبهه های حق علیه باطل شده حدودا در آن زمان ۲۵ سال سن داشتم.

در کدام عملیات شرکت ،جانباز و اسیر شده اید؟
در تاریخ ۲۲/۱/۶۱ د رعملیات بیت المقدس در یک عملیات تهاجمی ۱۰ روزه که عراق و نیروهای بعثی در حال پیشروی به خرمشهر بودند و برای اینکه جاده ارتباطی خرمشهر را قطع نمایند و توانسته باشند خرمشهر را به محاصره در بیاورند شرکت نمودم که متاسفانه در آن عملیات مورد اسارت نیروهای بعثی عراق قرار گرفتم .و براثر شکنجه های فجیع نیرو های بعثی به در جه جانبازی نائل آمدم .

از روزهای اسارت خود بگویید .
روزهای اسارت روزهای قابل وصفی نبوده و نیست به عبارتی ۸ سال و ۴ ماه اسارت را نمیتوان در قالب چندین جمله بیان نمود . از آنجای که عراق برای ادامه جنگ توانسته باشد و به گفته صدام عامل باز دارنده جنگ سپاه می باشد دستور داده بود هر پاسدار و سپاهی را اسیر و درحد مرگ به طرز فجیع به شهادت برسانند شکنجه هایی انجام می دادند که در مخیل افراد نمیگنجد اما یادم می آید وقتی که اسیر شدم با من همانند یک حیوان رفتار میکردند و دستها و چشمهای من را بسته وبا چوب هایی همانند دسته کلنگ بر روی مغزم زدند ، به طوری که سرم ازهم باز شد و خون همه جا ی صورتم را فرا گرفته بود به طوری که قادر به شناسایی هیچ چیز نبودم و درواقع مانند یک اعدامی رفتار می کرددند سپس بنده را مدت ۲ شبانه روز در ورزشگاهی زندانی پس از آن به ارددگاه عراق ،بغداد - اردوگاه الانبار که امروز به تصرف داعش در امده است منتقل کردند
اما با حول و قوه الهی و با دعاها و مناجات های شبانه روزی و توسل به بزرگترین مدافع اسلام حضرت ابوالفضل(ع) توانستیم از این امتحان سخت سربلند بیرون آییم .

با چه انگیزه ای در این عملیات شرکت کردید ؟
انگیزه ای جز احساس مسئولیت و انجام وظیفه دینی، ملی و انقلابی و لیبک گفتن به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در این عملیات شرکت نمودم و سر این عملیات (بیت المقدس ) یا علی بن ابیطالب به روحیه ای بالا که در همرزمان من وجود داشت توانستیم به موفقیت دست یابیم
در روز ۳ خرداد ، سالروز عملیات بیت المقدس قرار داریم تحلیل شما به عنوان یک پاسدار بازنشسته از این عملیات چیست و آیا شیوه مدیریتی فتح خرمشهر می تواند مشکل گشای وضعیت کشور باشد ؟
فتح خرمشهر در روند تحولات جنگ تحمیلی نماد مظهر و مقاومت سرسختانه ملت ایران و پیروز ی بر دشمن متجاوز عراق بوده است به عبارتی خرمشهر با مقاومت به آزادی رسید و به یک حماسه ارمانی بدل شدو فتح خرمشهر را می توان به عنوان یک استراتژی نظامی و آغاز گر روش جدیدی در مدیریت کشور ود رتمامی عرصه ها دفاعی ، امنیتی به کار برد که باید آن را شناخت و به عنوان یک الگوی موفق در حل معظلات کشور مخصوصا در بحرانها استفاده نمود .

مشکل جامعه امروز ما از دید یک جانباز چیست؟
در عصر حاضر بدترین معضل شبیخون فرهنگی است که در جامعه اسلامی ما وقتی تعداد زیادی شهید نثار انقلاب کرده ایم نباید از این مشکلات داشته باشیم . توصیه من به عنوان یک جانباز و یک اسیر که ۸ سال و ۴ ماه در زندان های بعثی عراق بوده ام و به دور از خانواده مشکلات آن زمان را تحمل نمودم امروزه باید در مقابل تهدید های و و تحریم های دشمنان همانند گذشته استوار بایستیم و یک لحظه از اهداف بلند شهدا دفاع مقدس کوتاه نیاییم تا راه و روش آنان در کشور مان ادامه یابد یکی از درس های مهم قضیه آزاد سازی خرمشهر برای همه ملت و نسل های آینده با ایمان به خدا و مقاومت خالصانه می توان به پیروزی رسید و توصیه دیگرم به جوانان با این که هرلحظه مورد هجوم شبیخون فرهنگی هستیم این است شناخت و بینش خود را نسبت به مسائل پیرامون خود عمیق کنند و باید به مسائل روز آگاه باشند تا بتوانند برای جامعه خود مفید باشند و توجه به معنویت و ارتباط معنوی با خداوند متعال و اهل بیت رمز موفقیت جوانان است.



انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۰:۵۹

31 Dec 2019