۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۲۵۵۴
گزارش خبری بام ایران خبر،

جديدترين شيوه هاي جوش آهن آلات در شهرکرد معرفي شد

به گزارش جهانبین نیوز، در همايشي با حضور فعلالان صنعت و دانشگاه، آخرين و بروز ترين روش هاي جوش در شهرکرد مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار بام ايران خبر، در اين همايش که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد برگزار شد، جمعي از فارغ التحصيلان و دانشجويان رشته هاي متالورژي، سازه ، عمران و ريخته گري و همچنين برخي از فعالان عرصه صنعت استان بروزترين آموزش هاي جوشکاري و ذوب آهن آلات را نزد برترين استادان اين علم آموختند.

ارتباط دانشگاهيان با صنعتگران در همايش جوش
فاضل دبير همايش" جوش و شيوه هاي جديد" در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر، هدف از برگزاري اين همايش را تعامل و ارتباط صنعت با دانشگاهيان و همچنين فراگيري تخصصي ترين شيوه هاي جوشکاري، برش و ذوب آهن و فولاد عنوان داشت.

وي گفت : بيش از 300نفر از دانشجويان و 200فعال صنعتي از 15 کارگاه و شرکت توليدي در اين همايش حضور داشتند.

به گفته وي، چهارمحال و بختياري با دارا بودن جواناني زبده و متخصص در جوشکاري در کشور حرف هاي زيادي براي گفتن داشته است.
  

جوشکاران چهارمحال و بختياري مورد استقبال پيمانکاران جهاني
                                                                                
رئيس انجمن جوش ايران هم که خود اهل شهرکرد است در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر، با بيان اينکه جوانان ايراني و بخصوص متخصصان چهارمحال و بختياري در صنعت جوش مورد استقبال پيمانکاران خارجي هستند، اظهار داشت: اغلب پروژه هاي فرا منطقه اي و بين المللي که نياز به تبديل و جوش دارند با استفاده از جوانان اين مرز و بوم انجام مي شود.
                                                                              
ابراهيم حشمت دهکردي افزود: يکي از پروژه هاي بزرگ کشوري که از سال 89 عمليات ساخت آن آغاز شده است، برج هاي دوقلوي شهرکرد است که با توجه به اينکه بيش از 65 درصد ساخت آن با اسکلت هاي فلزي انجام مي شود، ضرورت و لزوم فراگيري و بروزرساني آموزش هاي جوش در اين شهر را فراهم کرده و امروز در اين همايش بر آن هستيم تا طرح هاي فولادي را با استفاده از چهارنوع جوش کاربردي، رنگ و جلوه اي ديگر ببخشيم.

حشمت دهکردي ادامه داد: در ساخت برج هاي دوقلوي شهرکرد  که در مساحتي افزون بر شش هزار متر مربع با 12 هزار تن فولاد و اسکلت فلزي در حال ساخت است، از چهار جوش  " مگ"، "جوش سطحي"، " جوش 32" و "پايه جوش" استفاده مي شود که اين جوش ها با دوام ترين و محکمترين جوش هاي دنيا به شمار مي روند.
وي سطح فني جوش هاي ايراني را در حد جهاني دانست و خاطر نشان کرد: بيشترين تعداد جوشکاران ايران از استان هاي چهارمحال و بختياري، مرکزي و آذربايجان شرقي هستند.

طرح برج هاي دوقلوي شهرکرد، کارگاهي آموزشي براي جوشکاري هاي مدرن

 
شهردار شهرکرد هم در اين همايش با اشاره به اينکه سطح آموزش هاي صنعتي کشور همسان با آموزشهاي جهاني است، گفت: يکي از طرح هاي استاني که بيشترين کار جوش و تبديل اسکلت هاي فلزي را با خود به همراه دارد، برج هاي دوقلوي شهرکرد است که تا کنون 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است           
             
نور الله غلاميان ادامه داد: در اين کارگاه آموزشي دانشجويان با فنون و مهارت هاي جوش هاي روز دنيا آشنا شدند و در مقابل علمي ترين اصول جوش هاي جهان هم به صنعتگران انتقال داده شد.

گفتني است اين همايش که با همکاري انجمن خوردگي ايران،شهرداري شهرکرد و شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد برگزار شد، بعد از ظهر امروز به کار خود پايان داد.

به گزارش بام ايران خبر، شهر هفشجان با دارا بودن بيش از 1500جوشکار حرفه اي به شهر جوشکاري جهان معروف است.


انتهاي پيام/1021ج/510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۳:۱۹

26 Dec 2019