کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولين معلم در قرآن خداوند متعال معرفي شده است

11 ارديبهشت 1394 ساعت 22:06

امام جمعه فارسان گفت: معلمان ها بدانند که اولين معلم در قرآن خداوند متعال معرفي شده است و سپس پيامبر اکرم (ص ) و ديگر پيامبران، لذا معلمان ها هيچ کار ، شغل و جايگاهي را نبايد با اين مقايسه کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حسين جمالي زاده در خطبه هاي اين هفته فارسان گفت :ما مردم, خيال نکنيم کارکردن فقط براي انسانهاي نيازمند است بلکه بر کساني که نيازمادي هم ندارند کار کردن و تلاش يک امر لازم است چرا که هم موجب سلامتي جسم از بيماري مختلف و هم موجب سلامت روح و روان و اخلاق و اعتقاد است لذا مورد عنايت و تشويق دين قرار گرفته و از طرف ديگر بيکاري مبغوض پيامبر اکرم (ص) و در روايات نيز توضيح داده شده است و به همين خاطر کار و کسب حلال و کارگري کردن عبادت دانسته شده است .

وي در ادامه از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي شهرستان تقدير کرد .

وي به شهادت آيت الله مطهري اشاره کرد و افزود: چه تناسب جالبي بين روز شهادت شهيد آيت الله مطهري اين عالم و دانشمند استثنايي در روز معلم است که از اول انقلاب اين چنين روزي را روز معلم نامگذاري کردند.

وي در ادامه تصريح کرد : معلمان ها بدانند که اولين معلم در قرآن خداوند متعال معرفي شده است و سپس پيامبر اکرم (ص ) و ديگر پيامبران، لذا معلمان ها هيچ کار ، شغل و جايگاهي را نبايد با اين مقايسه کنند.

خطيب جمعه فارسان درادامه افزود :در بين معلمان آن معلماني که در کنار علم و سواد و دانش آموزي و اخلاق و اعتقاد و فکر و ذهن و ادب بچه ها را مديريت ميکنند و خود با اخلاق خوب و حضور پرشور در نمازهاي جماعت هستند از جايگاه ويژه اي برخوردار هستند لذا بايد قدر اين معلمان را دانست .



انتهای پیام1020ج /590پ


کد مطلب: 22148

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22148/اولين-معلم-قرآن-خداوند-متعال-معرفي-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir