۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۲۲۱۲۶
سردار نقدي در همايش اقتصاد مقاومتي:

رونق اشتغال و درآمد بخش کشاورزي شهرستان بن در گرو توسعه صنايع تبديلي است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: رونق اشتغال و درآمد بخش کشاورزي شهرستان بن در گرو توسعه صنايع تبديلي است و با اين کار نقش موثري در اقتصاد مقاومتي ايفا خواهيم کرد.
رونق اشتغال و درآمد بخش کشاورزي شهرستان بن در گرو توسعه صنايع تبديلي است
به گزارش جهانبین نیوز، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور صبح امروز با حضور در همايش اقتصاد مقاومتي شهرستان بن با بسيجيان بخش کشاورزي اين شهرستان گفت و گو و به بررسي مشکلات آنان پرداخت.

سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: شهرستان بن با تقديم نمودن بيش از ۴۰۰ شهيد در هشت سال دفاع مقدس، ظرفيتي عظيم از ايمان، معنويت و توانمندي بشري متکي به ذات پروردگار بوده و نياز است همچنان که شهداي گرانقدر اين خطه در هشت سال دفاع مقدس نقش آفريدند، مردم ولايتمدار و شهيد پرور آن نيز با ورود به مباحث اقتصادي نقش آفريني کرده و در راه توليد ايثار کنند و به اقتصاد مقاومتي کمک کنند.

وي تنها راه اقتصاد مقاومتي را خروج از تيتر و شعار و مقاله دانست و افزود: اقتصاد مقاومتي بايد از تيتر ها، شعار ها و مقاله ها خارج شده و در زمين پياده شود.

سردار نقدي به کشاورز نمونه شهرياري در زمينه برداشت هلو اشاره کرد و گفت: کشاورزي از هر هکتار ۹۶ تن هلو برداشت مي کند و اين در صورتي است که در اين شهرستان از هر هکتار ۱۴ تن برداشت هلو صورت مي گيرد و اين فاصله بايد بررسي و نظارت شده تا بتوانيم در اين منطقه نيز شاهد رشد چشم گيري باشيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور تصريح کرد: يکي ديگر از دغدغه هاي کشاورزان اين شهرستان، ضايعات کشاورزي است که بايد با ايجاد صنايع تبديلي کوچک همانند خشک کردن، بسته بندي کردن، کمپوت، پودر کردن و ساير فراوارده ها؛ بهره برداري از محصولات کشاورزي را بالا برد.


وي خاطر نشان کرد: ما بايد سعي کنيم تا کاهش ضايعات را مهمترين دستاورد صنايع تبديلي و تکميلي براي توسعه در بخش کشاورزي و ايجاد ارزش افزوده قلمداد کنيم.


سردار نقدي خاطر نشان کرد: شهرستان بن نيازمند تسهيلات است که بايد با دستگاه هاي مربوطه رايزني هاي لازم صورت گرفته و با ارائه تسهيلات بتوانيم اقتصادي فعال تر داشته باشيم.

وي اختلافات اراضي کشاورزان با محيط زيست و منابع طبيعي را از ديگر مشکلات اين شهرستان عنوان کرد و گفت: بسيج مهندسين استان موظفند اين امر را پيگيري نموده و تفاهمي ميان کشاورزان و محيط زيست ايجاد نمايند.


وي خاطر نشان کرد: براي فعال نمودن بازارهاي توليد محصولات بايد از واحدهاي کوچک صنايع تبديلي شروع نمود تا شاهد رشد اقتصادي باشيم.




انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۷:۳۲

29 Dec 2019