۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۲۲۰۳۲
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

معوقات و مطلوب نبودن دریافتی دو گلایه اصلی معلمان /توزیع نامتوازن نیروی انسانی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش استان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: توزیع نامتوازن نیروی انسانی در سطح چهارمحال و بختیاری بزرگترین مشکل آموزش و پرورش این استان است.
معوقات و مطلوب نبودن دریافتی دو گلایه اصلی معلمان /توزیع نامتوازن نیروی انسانی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش استان است
علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به برنامه های هفته معلم گفت: امسال سی و یکمین دوره بزرگداشت مقام معلم را با دو هدف تکریم و احترام به مقام علم و شخصیت معلم و ارتقاء جایگاه معلم در فرهنگ عمومی برگزار می کنیم.

کریمیان اظهار کرد: آغاز برنامه های هفته معلم همزمان با روز معلم و میلاد امام علی(ع) در 2000 واحد آموزشی این استان و همچنین تجلیل متمرکز استانی و شهرستانی است.

وی تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، دیدار معلمان نمونه کشوری با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس مجلس، مراسم عطرافشانی گلزار شهدا ر از دیگر برنامه های هفته معلم در استان عنوان کرد.

کریمیان هفته معلم را یک نمادی دانست که توجه مسئولین و افکار عمومی را در خدمت معلم بگیرد و تاکید کرد: تکریم و توجه به منزلت معلم باید در تمام زوایای پنهان و آشکار زندگی فردی و اجتماعی ما ساری و جاری باشد.

وی افزود: هر کدام از ما اگر در موقعیتی قرار داریم مرهون و مدیون معلمان خود هستیم و تکریم جایگاه معلم تکریم جایگاه علم و دانش است.

کریمیان با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی آموزش و پرورش در سال گذشته توسط مقام معظم رهبری بر جایگاه رفیع و شایسته تقدیر معلم در کلام رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و افزود: همانطور که رهبر انقلاب نیز بارها اشاره فرمودند آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است .

وی با اشاره به تحقیقات بین المللی توسط بانک جهانی تصریح کرد: امروزه سه دسته سرمایه تعریف می شود سرمایه طبیعی، فیزیکی و انسانی اجتماعی که همین تقسیم بندی بالاترین و ارزشمندترین سرمایه را سرمایه اجتماعی انسانی می داند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است گفت: این تحقیقات و نقش اصلی این نهاد مقدس خط بطلانی است بر دیدگاه کسانی که آموزش و پرورش را دستگاهی غیر تولیدی می دانند.

کریمیان معوقات و مطلوب ندانستن دریافتی را دو گلایه اصلی معلمان دانست و تصریح کرد: دولت و مجلس ضمن اینکه در این خصوص حق را به فرهنگیان می دهند تلاش دارند تا با استفاده از همه ظرفیت های قانونی شرایط اقتصادی و وضعیت اعتبارات آموزش و پرورش را ارتقاء دهند.

وی افزود: با سیاستهایی که در آینده اعمال می شود با کوچک سازی و جلوگیری از پراکندگی و هدر رفت نیرو شاهد ایجاد رضایتمندی شغلی در بین فرهنگیان خواهیم بود.

کریمیان با بیان اینکه بومی سازی معلمان جزء سیاستهای اولیه بنده بوده است خاطر نشان کرد: انتقال 1200 نفر در تابستان سال 92 و بیش از 1200 در تابستان سال 93 و تقسیم استان به دو بوم و استخدام و جذب نیرو بر اساس این بوم ها در راستای این سیاست بوده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان توزیع نامتوازن نیروی انسانی در سطح استان را بزرگترین مشکل آموزش و پرورش استان دانست و بیان کرد: در بعضی از مناطق دوردست و صعب العبور استان با کمبود نیرو مواجهیم و این در حالی است که در مرکز استان مازاد نیرو داریم.

وی ایجاد تسهیلات و استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد، بهره بردن از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و استخدام نیروی انسانی را از جمله راهکارهای مقابله با این مشکل عنوان کرد.

کریمیان استفاده از بسته حمایتی مدارس آموزش و پرورش در مناطق دور دست با مشارکت بخش خصوصی را راهکار دیگری در این خصوص دانست.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۱:۴۴

30 Dec 2019