۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۲۱۸۷۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ضرورت برگزاری انتخابات در سایه همدلی و گفتمان‌های بدون تخریب/ مذاکرات عزتمند با حفظ منافع ملی خواسته مردم است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: انجام مذاکرات عزتمند در جهت حفظ منافع نظام از سوی تیم مذاکره کننده ایران را مهم‌ترین دغدغه امروز همه مردم، مسؤولان و دلسوزان نظام بیان کرد
ضرورت برگزاری انتخابات در سایه همدلی و گفتمان‌های بدون تخریب/ مذاکرات عزتمند با حفظ منافع ملی خواسته مردم است
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نخستین نشست مشترک ائمه جمعه، استاندار و معاونان، فرمانداران، بخشداران و اعضای شورای اسلامی این استان، با تبریک حلول ماه رجب، بر استفاده هر چه بیشتر از این فرصت الهی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در این ماه حقیقت‌های نهفته‌ای وجود دارد که باید مورد توجه همه و به ویژه مسؤولان و متولیان نظام قرار گیرد چرا که تنها در سایه درک این حقیقت‌ها می‌توان به مقصد رسید و به وادی نور قدم نهاد.

وی ماه رجب و شعبان را دروازه‌های ورود به ماه ضیافت الله دانست و اظهار کرد: باید در این ماه‌ها خود را آماده و مهیا برای ورود به ضیافت الله و بهره‌مندی از فضایل این ماه الهی کنیم که اگر غفلت شود و نتوانیم با آمادگی کامل قدم در این مسیر بگذاریم، به یقیین از ماه مهمانی خداوند بهره‌مند نگشته‌ایم که این بزرگ‌ترین خسران است.

امام جمعه شهرکرد، استفاده از دعاها، اذکار، نیایش‌ها و استغفار در این ماه را لازمه آمادگی برای ماه مهمانی خداوند بیان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم با قلبی پاک قدم در ماه رمضان بگذاریم، باید زیاد استغفار کنیم چرا که استغفار و توبه ظلمت‌ها را می‌زداید و آن‌ها را در وجود انسان به نور تبدیل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام دعا کردن در ماه رجب را سبب تقویت باورهای توحیدی و ایمانی انسان دانست و تصریح کرد: به یقین لازمه رسیدن به سعادت در سایه تقویت باورهای ایمانی و توحیدی انسان محقق می‌شود و این مهم نیز با خلوت و خواستن از خداوند متعال و توبه کردن به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه هدف از تشکیل چنین نشستی را در جهت شکل گیری یک نهضت بزرگ برای تحقق شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: هدف ما این است که در سایه گفتمان و بیان راه کارها، به تبیین و تشریح زوایای مختلف شعار سال بپردازیم و راه‌حل‌های چگونگی تحقق آن را در استان بررسی کنیم.

وی با اشاره به این که نامگذاری‌های سالانه از سوی رهبر فرزانه انقلاب از درایت و حکمت ایشان نشأت می‌گیرد، گفت: ما در هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی در کشور بوده‌ایم و هستیم اما امسال با توجه به خیزش دشمن و فراهم آوردن عرصه‌های گوناگون برای ضربه‌زدن به انقلاب در سایه اختلاف و تفرقه پراکنی در کشور، ضرورت این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب بیشتر احساس می‌شد.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمن برای ضربه به نظام، هم در عرصه‌های ظاهری و آشکار و هم در زمینه‌های پنهان برنامه‌ریزی کرده است، به تشریح این عرصه‌ها پرداخت و افزود: مذاکرات هسته‌ای یکی از عرصه‌های ظاهری است که دشمن برای ضربه زدن به نظام و خدشه‌دار کردن عزت و استقلال و دستاوردهای این کشور با همه توان وارد میدان شده است و در این راه دست به هر کاری می‌زند.

وی انجام مذاکرات عزتمند در جهت حفظ منافع نظام از سوی تیم مذاکره کننده ایران را مهم‌ترین دغدغه امروز همه مردم، مسؤولان و دلسوزان نظام بیان کرد و اظهار داشت: اگر باید این دغدغه به خوبی خود را نشان دهد، لازمه آن خیرخواهی، همدلی و هم‌زبانی است که تنها در این شرایط مذاکرات نتیجه خواهد داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، انتخابات پیش روی نظام در سال جاری را یکی دیگر از عرصه‌های آشکار دشمن برای ضربه زدن به نظام دانست و گفت: دشمن همیشه برای به چالش کشاندن انتخابات در این انقلاب برنامه ریزی کرده است و در برخی موارد نیز توانسته نقشه‌های شوم خود را علنی سازد که نمونه بارز آن فتنه ۸۸ بود.

امام جمعه شهرکرد لازمه برگزاری انتخابات سالم را در گرو همدلی و هم زبانی بیان کرد و افزود: باید انتخابات امسال در سایه خیرخواهی، همدلی و گفتمان‌های بدون تخریب صورت گیرد و همه منافع کلان نظام را مهم‌ترین اولویت خود قرار دهند تا بهانه‌ای به دست دشمن برای زیر سؤال بردن آن داده نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خیزش دشمن و برنامه‌ریزی برای مقابله با حرکت مقاومت گونه‌ای که در دنیای اسلام به محوریت ایران شگل گرفته است را یکی از عرصه‌های پنهان دشمن بیان کرد و ادامه داد: هدف دشمن این است که نظام جهانی اسلام را به جان هم بیندازد و با قرار دادن مسلمانان در مقابل هم، فرهنگ مقاومت در منطقه را ضعیف جلوه دهند که حمله جاهلانه عربستان به یمن نیز از این دست برنامه‌ریزی دشمن بوده است.

وی با تأکید بر این که همدلی و هم‌زبانی لازمه گسترش فرهنگ مقاومت در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: همدلی، وحدت و هم‌زبانی از مهم‌ترین نیازهای امروز جهان اسلام و کشور است که باید همگان نسبت به تحقق و اجرایی شدن آن وارد میدان شوند و به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تشکیل مجمع فعالان این استان را یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های امروز استان برای توسعه همه جانبه عنوان کرد و ابرازکرد: باید همه فعالان استان، با هر سلیقه و جایگاهی که دارند دور هم جمع شوند و برای رفع محرومیت از استان و برنامه ریزی برای توسعه همه جانبه آن وارد میدان شوند که در این میان، نامگذاری امسال بسیار نقش آفرین خواهد بود.

وی با بیان این که این مجمع به هیچ وجه نمی‌خواهد فعالیت‌های گذشتگان را زیر سؤال ببرد و کار حزبی و سیاسی انجام دهد، اظهارکرد: همه ما بر این باور هستیم که امروز استان با دوران‌های قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است اما معتقد هستیم استان چهارمحال و بختیاری همچنان به شأن و جایگاه واقعی خود نرسیده است.

رئیس ستاد زکات استان به ظرفیت‌های انسانی، مالی و اقتصادی و فضای همدلی و وحدت خوب این استان برای رشد و توسعه اشاره کرد و با بیان اینکه حضور استاندار بومی در این جهت بسیار مؤثر بوده است، تصریح کرد: دبیرخانه این مجمع شکل گرفته و کار خود را آغاز کرده است که برگزاری نخستین همایش فعالان استان با هدف تحقق شعار سال، ۱۲ اردیبهشت ماه زیر نظر این دبیرخانه برگزار می‌شود.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۷:۴۱

3 Jan 2020