کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عیدانه

معرفی آبشار شيخ عليخان

11 فروردين 1394 ساعت 9:12


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، آب يكي از بهترين نعمت هاي خداوند است، اما جاري شدن آن از ارتفاع كوهساران و تشكيل آبشار به يك جاذبه مفرح و دل انگيزتر تبديل مي شود. در ۵ كيلومتري شهر چلگرد مركز شهرستان كوهرنگ و در ۱۰۵ كيلومتري شهركرد مركز استان چهارمحال وبختياي واقع در روستاي شيخ عليخان آبشار زيبايي به همين نام جريان دارد كه تن رنجور، از خستگي راه را رمق تازه مي بخشد.

آب از ارتقاع يك تنگه جاري شده و با خود نسيم سردي را در ورودي روستاي شيخ عليخان در پيش روي رهگذران و گردشگران قرار داده و با زبان بي زباني از هرتازه واردي ميهمان نوازي مي كند.

اگر چه طبيعت سحرآميز چهارمحال وبختياري داراي جاذبه هاي گردشگري زيادي است اما در اين ميان، آبشار شيخ عليخان از بديع ترين مناظردل انگيز اين استان محسوب ميشود. در سينه كش دره اي كه آب سفيدرنگ آبشارجاري است، پيچش گلهاي رنگارنگ و بوي برخي گياهان دارويي و خوراكي جلوه اي از طبيعت افسونگر بام ايران را در قدم گردشگران ارزاني داشته است .

گردشگران از ديدن اين منظره روح افزا، شگفت زده و دل از نسيم خنك و معطر به عطر گلهاي طبيعي پونه به وجد مي آيد تا جاييكه انسان را به ستايش خالق اين همه زيباييهاي طبيعي وا ميدارد .پوشش سبز حاشيه دره و چشم انداز آبشار و چشمه اي كه درمجاور آن قرار دارد، چنان خيره كننده است كه دلكندن از اين آبشاركه چون زيباي خفته درميان كوهساران پنهان مانده، به راحتي ممكن نيست در ۱۰متري آبشار حبابها و توده هاي نم آب معلق و سرگردان در هوا نوازشگر گردشگران مشتاق طبيعت است كه به سرچشمه اين آبشار مي آيند و دمي تازه مي كنند و با ديدن اين همه زيبايي غنچه شكر برلب آنها مي شكفد.

زير ساخت هاي موجود :
آب آشاميدني ،‌برق ،‌تلفن عمومي ،‌سرويس بهداشتي ،‌پاركينگ ،‌اغذيه فروشي ، آلاچيق ،‌سياه چادر عشايري ، سكوي نشينمن و ....

انتهای پیام/۱۰۲۱ج


کد مطلب: 21555

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21555/معرفی-آبشار-شيخ-عليخان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir