کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلار گزارش مي دهد/

توجه به ظرفيت هاي دروني عامل همدلي و هم زباني دولت و ملت

9 فروردين 1394 ساعت 11:52

دولت بايد به ظرفيت هاي دروني کشور بيشتر توجه کند تا همدلي ملت مستحکم تر شود.


به گزارش جهانبین به نقل از کلار، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ هجري شمسي، با تبريک سال نو و نوروز به ملت ايران و همه ملت‎هايي که نوروز را گرامي مي‌دارند، سال جديد را سال «دولت و ملت، همدلي و هم‌زباني» نامگذاري کردند.

ايشان در نگاه اجمالي به مسائل سال ۱۳۹۴، همکاري‌هاي گسترده دولت و ملت را ضروري برشمردند و تأکيد کردند: براي تحقق شعار سال ۹۴ يعني «دولت و ملت، همدلي و همزباني»، بايد هر دو کفه اين شعار يعني ملت عزيز، بزرگ، شجاع، بصير، دانا و با همت ايران و همچنين دولت خدمتگزار، به يکديگر اعتماد، و صميمانه با هم همکاري کنند.

با توجه به انتخاب شعار امسال توسط مقام معظم رهبري تحت عنوان "دولت و ملت، هم دلي و هم زباني" به چند نکته مهم در اين خصوص اشاره مي کنيم:

فاقد کار بودن و نداشتن منابع لازم براي گذراندن يک زندگي رضايت بخش، علاوه بر سختي مادي رنج روحي به همراه مي آورد و منشا اکثر جرايم کوچک و بزرگ در کشور است.

بيکاري بزرگترين معزل اجتماعي در جامعه است که آسيبهاي جدي فردي و هم آسيبهاي قابل ملاحظه اجتماعي را به دنبال دارد. بيکاري بويژه در نسل پر انرژي و جوان که انرژي و قدرت و نيروهاي آنها راکد و بي‌مصرف باقي مي‌ماند نمود بيشتري پيدا مي‌کند و زمينه را براي انوع انحرافات اجتماعي فراهم مي‌سازد. عدم تحمل بيکاري ، فقدان قدرت تأمين نيازها به دليل نداشتن درآمد، زمينه‌هايي آماده براي کاشت بذر جرم و انحرافات مي‌باشند. بي شک حل کردن اين معزل مي تواند موجب همدلي و هم زباني مردم با دولت شود.

گراني بزرگترين معزل اقتصادي در جامعه است و به قشر آسيب‌پذير اجتماع ضربه وارد مي‌کند. از همين رو دولت بايد در زمينه رفع آن تلاش مضاعف داشته باشند. رفع گراني و تورم به گونه اي که براي مردم قابل لمس باشد و توجه به ظرفيت هاي دروني کشور اين همدلي را مضاعف تر ميکند و ديگر نيازي نيست دولت در مذاکرات هسته اي به دنبال امتياز گرفتن از غرب باشد؛ با توجه به تاکيدات مکرر مقام معظم رهبري در خصوص تکيه بر ظرفيت هاي داخلي و اقتصاد مقاومتي که رشد و تعالي کشور را به دنبال دارد و واگذار کردن کارها به مردم در حوزه اقتصاد از جانب دولت اعتماد بيشتر مردم را به ارمغان مي آورد.

توانمند سازي و توجه به ظرفيت هاي داخلي از مهم ترين عوامل مقابله با تحريم دشمن است؛ اگر استعداد و ظرفيت‌هاي کشور مورد استفاده قرار نگيرد زيان زيادي را به کشور وارد مي‌کند. تکيه بر ظرفيت داخلي يک ضرورت امنيتي نيز هست، چون اگر ظرفيت‌هاي داخلي را فعال نکنيم، مجبوريم براي برآورده کردن نيازهاي کشور به ظرفيت‌هاي خارجي متکي شويم و وابستگي به کشورهاي خارجي، استقلال کشور را به خطر مي‌اندازد و موجب زياده‌خواهي آنها مي‌شود.بر همين اساس توجه ويژه دولت در اين زمينه و استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي داخلي يک ارتباط ناگسستني ميان دولت و مردم ايجاد مي کند.

دولت به جاي تمسخر و تحقير انتقاد کنندگان بايد از انتقاد استقبال کند زيرا انتقاد دلسوزانه موجب اصلاح دولت مي‌شود و فوايد بسياري را براي دولت به همراه دارد، از همين جهت استقبال از انتقاد موجب دلگرمي مردم مي شود.

مردم خواستار اجراي عدالت از جانب دولت در تمامي امور هستند؛ بي عدالتي در امور مختلف بيشترين عامل نارضايتي مردم است وقتي عدالت در تمامي زمينه ها رعايت شود دلگرمي و اميدواري مردم نسبت به دولت بيشتر مي شود.

نهادينه کردن اقتصاد مقاومتي در جامعه؛ همانگونه که در زمان هشت سال دفاع مقدس عليرغم کمبود امکانات اجازه اشغال حتي يک وجب از خاک کشورمان را به دشمن نداديم و توانستيم روي پاي خود بايستيم، اکنون هم با نهادينه کردن اقتصاد مقاومتي، حمايت از توليدات داخلي و مصرف محصولات داخلي مردم و دولتمردان به اين باور خواهند رسيد که ما مي توانيم در برابر تحريم هاي دشمن ايستادگي کنيم.

بر اساس آنچه گذشت با فراهم شدن اعتماد دو سويه ملت ايران و دولت و همچنين همکاري صميمانه، با تحقق شعار امسال قطعا شاهد شکوفايي در همه عرصه‌ها خواهيم بود.

انتهاي پيام/۵۴۰/1021ک


کد مطلب: 21542

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21542/توجه-ظرفيت-هاي-دروني-عامل-همدلي-هم-زباني-دولت-ملت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir