۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۲۱۴۴۵

حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲هزار تومان شد/افزایش ۱۷درصد برای همه سطوح مزدی

شورای عالی کار بالاخره ساعت ۵۰ دقیقه بامداد امروز دوشنبه حداقل دستمزد سال آینده ۱۱ میلیون کارگر را با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال ۹۳ معادل ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان تعیین کرد که این ۱۷ درصد شامل سایر سطوح مزدی هم می شود.
حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲هزار تومان شد/افزایش ۱۷درصد برای همه سطوح مزدی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از تسنیم، در نشست امشب شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد سال آینده بیش از ۱۱.۵ میلیون کارگر و مشمولان قانون کار ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان شد که نسبت به سال ۹۳ معادل ۱۰۳ هزار و ۵۱۳ تومان افزابش دارد.

همچنین افزایش سایر سطوح مزدی برای سال آینده نیز ۱۷ درصد تصویب شد.

برای تعیین و تصویب حداقل دستمزد سال آینده، در هفته‌های اخیر نشست‌ها و مذاکرات فراوانی بین گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت انجام شد، اما در نهایت ۳ گروه در رقم ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان مزد که از ابتدای سال ۹۴ باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مشمول قانون کار اجرا شود، به توافق رسیدند.

آخرین جلسه‌ای که پیش از این توسط شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سالیانه برگزار شده، در پایان اسفندماه سال ۹۲ بود که در آن زمان حداقل دستمزد سال جاری به میزان ۶۰۸ هزار و۹۰۰تومان تعیین شده بود.

شورای عالی کار حق سنوات هر مشمول قانون کار را از ابتدای سال آینده از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان روزانه افزایش داد.مجموع سنوات هر فرد در ماه طی سال ۹۴ معادل ۳۰ هزار تومان خواهد شد.

با تصویب شورای عالی کار، حق مسکن از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و بن کارگری نیز از ۸۰ هزار تومان به ۱۱۰ هزار تومان در سال ۹۴ افزایش یافته است.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۳:۰۴

13 Jan 2020