۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۲۱۲۰۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تحقق شعار عدالت محوری در جامعه اسلامی در گرو توزیع عادلانه امکانات و نیازهای اولیه زندگی در بین تمام مردم است

امام جمعه شهرکرد گفت: کاهش فاصله‌های طبقاتی، برابری در استفاده از امکانات و فرصت‌ها و کاهش فاصله‌ی برخورداری مناطق مختلف کشور از امکانات و نیازهای اولیه زندگی از جمله شاخص‌های حقیقی عدالت اجتماعی است
تحقق شعار عدالت محوری در جامعه اسلامی در گرو توزیع عادلانه امکانات و نیازهای اولیه زندگی در بین تمام مردم است
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جلسه بررسی مشکلات منطقه بازفت و دوآب صمصامی که با حضور مسئولان استان برگزار شد؛ با اشاره به تاکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حاکمیت عدالت اجتماعی در تمام نقاط کشور ، توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر مورد توجه قرار گرفته در گذشته به ویژه استان چهارمحال و بختیاری را خواستار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در تعریف معنا و مفهوم صحیح عدالت اجتماعی، اظهارکرد: عدالت اجتماعی توزیع عادلانه و عاقلانه‌ی امکانات موجود میان همه‌ی مردم و تلاش برای افزایش این امکانات است به گونه‌ای که تمام آحاد مردم در دورترین و نزدیک‌ترین نقاط روستاها و شهرها از حداقل امکانت رفاهی و معیشتی برای زندگی برخوردار باشند.

امام جمعه شهرکرد عدالت را اساسی‌ترین اصل اسلام و هدف بزرگ انقلاب و نظام برشمرد و با اشاره مغفول ماندن این اصل مهم اسلامی و ایجاد شگاف‌های طبقاتی در بین اقشار و مناطق مختلف کشور، تصریح کرد: کاهش فاصله‌های طبقاتی، برابری در استفاده از امکانات و فرصت‌ها و کاهش فاصله‌ی برخورداری مناطق مختلف کشور از امکانات و نیازهای اولیه زندگی از جمله شاخص‌های حقیقی عدالت اجتماعی است که متاسفانه آن چه که امروز با آن مواجه هستیم با عدالت اجتماعی مدنظر مقام معظم رهبری که برآمده از متن اسلام است مغایرت دارد.





نماینده ولی فقیه در استان تحقق شعار عدالت محوری در جامعه اسلامی را در گرو توزیع عادلانه امکانات و نیازهای اولیه زندگی در بین تمام مردم دانست و تصریح کرد: اگر شعار اسلامیت و عدالت محوری در نظام و حکومت اسلامی سرداده شود اما فاصله‌ها بین زندگی متوسط افراد جامعه زیاد باشد به گونه‌ای که مردم در دورترین نقاط روستا و حتی بزرگترین شهر از متوسط امکانت رفاهی و نیازهای زندگی برخوردار نباشند به طور قطع شعارهای اسلامی ما عملی نشده است و باید در محضر الهی پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام نکونام به مسئله گاز به عنوان یکی از مشکلات بزرگ و جدی منطقه بازفت و دوآب صمصامی اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایطی که قسمت عمده از نقاط کشور از نعمت گاز و برق برخوردار هستند اما منطقه بازفت ، دوآب صمصامی و دیگر مناطق استان از این نعمت بسیار ضروری و اساسی گاز برای زندگی محروم هستند.

امام جمعه شهرکرد گازرسانی به این مناطق را در حفظ محیط زیست ، جنگل‌ها و منابع طبیعی و فراهم‌سازی یک زندگی توأم با آرامش بسیار موثر و حیاتی خواند و گفت: متاسفانه تنها منابع تامین گرمایش و سوخت مردم آن مناطق از نفت ، گازئیل و کپسول های گاز است که برای تامین همین منابع نیز با مشکلات و سختی‌های فراوانی مواجه هستند.

حجت الاسلام نکونام بهره‌مندی همگانی از نعمت برق و گاز را یکی از نیازهای اولیه جوامع بشری دانست و خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب نباید هیچ نقطه‌ای در کشور وجود داشته باشد که از نعمت گاز و برق محروم باشد اما متاسفانه همچنان روستاهایی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند که از نعمت‌ها ضروری زندگی محروم هستند و در شرایطی بسیار سخت زندگی می کنند و زمانی انسان به اوج این سختی‌ها پی میبرند که در کنار آنها قرار می گیرد و با آنها زندگی می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به وضعیت اسف بار مدارس در آن منطقه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عدم وجود ساختمان مناسب برای مدارس و برپایی کلاس درس در خانه‌های استیجاری ، کمبود معلم و عدم تشکیل کلاس‌های درس در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان و مسائلی از این قبیل از جمله مشکلات آموزشی در آن منطقه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نکونام از ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب و تقاضای کمک و مساعدت از ایشان برای رفع مشکل گاز این منطقه خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب با عنایات و توجه‌ای که نسبت به این استان دارند مقرر شد که بنیاد برکت و یا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به این منطقه اقدام کنند که با تأمین اعتبار مورد نیاز ، مردم منطقه بازفت و دوآب صمصامی حداکثر تا دو سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم مطالبه‌گری و بیان دغدغه‌ها و مشکلات از سوی مسئولان استان در سطح کلان کشور تاکیدکرد و گفت: مسئولان ملی همواره کمک به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و تخصیص اعتبارات به این مناطق را جز الویت‌های کاری خود می‌دانند.

وی گفت: بر همین اساس می‌توان با حضور به موقع و انعکاس درست و صحیح کمبودها و نیاز ، آنها را از وجود مشکلات آگاه سازیم و از این فرصت ارزشمند خدمت‌رسانی برای جذب امکانات و اعتبارات برای مناطق محروم استان بهره‌برد.

امام جمعه شهرکرد ارائه بیان نقاط ضعف و قوت توأم با هم در ارائه گزارشات به مراجع بالا و ملی را بسیار ضروری خواند و گفت: معمولا مسئولان استان در ارائه گزارشات به مراجع ملی تنها به بیان نقاط قوت و اقدامات صورت گرفته روی می‌آورند و از انتقال کارهای بر زمین مانده و مشکلات موجود غافل می‌شوند که همین مسئله موجب می‌شود مشکلات همچون باری بر زمین بماند و ما شاهد نازیبایی‌ها ، نارسایی و مشکلات در استان باشیم.




حجت الاسلام نکونام در ادامه ضمن بیان مشکلات و نارسایی‌های فرهنگی در آن منطقه بر ضرورت جدی‌تر گرفتن مسائل فرهنگی و معنوی در آن منطقه تاکیدکرد و گفت: فرهنگ و مسائل ذیل آن چیزی نیست که ما بخواهیم با بهانه تراشی و به بهانه اینکه ما مسئول فرهنگی هستیم و ارتباط با کار فرهنگی نداریم از زیر بار نقش آفرینی در این عرصه شانه خالی کنیم.

وی تاکید کرد: همگان نسبت به مسئله فرهنگ در تمام عرصه‌ها مسئول هستیم و در همین زمینه باید با جدیت و تلاش بکوشیم نقاط کور فرهنگی را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات تلاشی جهادگونه داشته باشیم.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان در بیان اهمیت مسائل فرهنگی افزود: اینجانب به مسائل فرهنگی اهمیت زیادی می‌دهم چرا که معتقدیم قوام و ثبات یک کشور و یک ملت به فرهنگ و صیانت از ارزش‌های اسلامی آن ملت است بنابراین در عین حالی که باید نسبت به مسائل عمرانی توجه ویژه داشت نباید از مسئله فرهنگ و شناسایی نقاط کور فرهنگی نیز غفلت کرد.

حجت الاسلام نکونام نقش صدا وسیما در تعمیق فرهنگ اصیل ناب اسلامی و ترویج شعائر الهی در مناطق دورافتاده را بسیار مهم دانست و گفت: می‌طلبد صداوسیمای استان نسبت به راه اندازی شبکه دیجیتال و رادیو معارف به صورت جدی وارد عمل بشود و زمینه را برای تغذیه فرهنگی و دینی مردم آن منطقه فراهم کند چراکه غفلت در این عرصه ضایعات جبران ناپذیری را برای استان به دنبال خواهد داشت.


انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۹:۰۲

27 Dec 2019