کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختياري:

مردم محرم نظام و خبرنگاران واسطه مردم و مسولانند/ افشاي اسرار، خلاف رسالت خبري است

10 اسفند 1393 ساعت 13:46

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: خبرنگاران به عنوان چشم مردم و واسطه مردم و مسولان بايد در کار خود نهايت دقت و سعي را داشته باشند تا کشور آرامش نسبي خود را حفظ کند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، قاسم سليماني دشتکي، صبح امروز در نخستين جشنواره" رسانه، نظم و امنيت اجتماعي" که در سالن اجتماعات کوثر نيروي انتظامي استان برگزار شد، خبرنگاران را عامل گسترش فعاليت هاي مسولان و يکي از ارکان امنيت جامعه دانست.

سليماني با اشاره به اينکه ، ايران اسلامي وقايع و بحران هاي سختي را در ۳۶ سال اخير سپري کرده است گفت: اگر تلاش نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي در همه عرصه ها نبود، کشور از همان ابتدا با مشکلات بسيار جدي و جبران ناپذيري مواجه مي شد.

وي ادامه داد: وقايعي اعم از موضوع آب چهارمحال و بختياري، زندان شهرکرد، اهانت به اقوام بختياري و زمين هاي موقوفه، از جمله موضوعاتي بوده است که نيروي انتظامي استان به همراه خبرنگاران و اصحاب قلم آن را کنترل و با آگاهي بخشي، رويه اي مردمي و اجتماعي به آن ها بخشيده و به حل آن کمک کردند.

استاندار، بهترين راه اطلاع يابي و اطلاع رساني را از طريق رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: خدا را شاکريم که وحدت رويه اي از طريق رسانه ها براي اصلاح امور و تقويت پايه هاي نظام ايجاد شده است.
قاسم سليماني، اتقاد بجا را لازمه کار خبرنگاران عنوان کرد و گفت: اين گونه انتقادها موجب پيشروي و اصلاح کار مسولان مي شود، بنده بارها به مسولان صدا و سيما اظهارداشته ام که کار استاندار و عوامل اجرايي استان را زير ذره بين خبري خود ببرند .

وي ادامه داد: برخي بحث هاي اطلاع رساني ممکن است باعث ضربه به نظام و مسائل اجتماعي کردد، زماني، مسائلي همچون طلاق براي يک قوميت به عنوان ننگ و عار محسوب مي شده است اما برخي اطلاع رساني ها و گفتن ريز دقايق در رسانه ها، قبح اين گونه مسائل را مي شکند و باعث ترويج مسائل غيرارزشي خواهد شد که خبرنگاران بايستي در اين موارد دقت کافي داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري خطاب به اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران بايد به خاطر نهي ازز منکر بر روي برخي وقايع سرپوش گذاشته و برخي امور را افضا نکنند تا دستگاه هاي امنيتي و قضايي روال کار خود را بهتر هدايت کرده و موضوعات را مرتفع نمايند.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 21189

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21189/مردم-محرم-نظام-خبرنگاران-واسطه-مسولانند-افشاي-اسرار-خلاف-رسالت-خبري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir