۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۲۱۰۷۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هویت ، اصالت و روح یک ملت است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هویت ، اصالت و روح یک ملت است بنابراین قسمت اعظمی از وظیفه صیانت و حفاظت از این فرهنگ ناب بر عهده معلمان و اساتید است
فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هویت ، اصالت و روح یک ملت است
به گزارش جهانبین نیوز حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در اولین یادواره یازده شهید امور تربیتی استان ، جایگاه و منزلت شغل معلمی در جامعه‌ی اسلامی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: معلم درواقع شکل‌دهنده و پردازنده‌ی گوهرهای گرانبهایی است که کودکان و نوجوانان کشور هستند و بر همین اساس، شغل معلمی را نمی‌توان در ردیف دیگر مشاغل قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان بصیرت افزایی و معرفی اسلام ناب به معنای واقعی کلمه و مقابله با شبهات و فتنه افکنی‌ها دشمنان را از وظایف بسیار مهم امروز معلمان دانست و گفت: به طور قطع راه و میدان نائل آمدن به درجات و مقام شهدا بر روی معلمان به مراتب بیشتر از دیگرافراد و اقشار جامعه باز است.

امام جمعه شهرکرد شرط رسیدن معلمان به جایگاه رفیع شهدا را جهاد در عرصه علم و فرهنگ دانست و گفت: شبه افکنی و القاء افکار و نظرات مسموم به قشر نوجوان و جوان یکی از خطرات بسیار مهمی است که امروز جامعه دانش آموزی و دانشگاهی ما را تهدید می‌کند و به یقین این نقشه شوم دشمن جز با بصیرت‌افزایی معلمان و ایجاد فضای معنوی در درون جامعه خنثی نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام معلمان و اساتید را مصونیت بخش جامعه از شبهات و هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: راه پاسداری از فرهنگ شهدا و رسیدن به درجات بلای شهید شهادت در گرو صیانت از اسلام ، ارزش‌های اسلامی ، صبر ، مقاوت ، جهاد علمی و فرهنگی و تزریق معارف ناب و اصیل الهی به نسل جوان و نوجوان است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنگ تمام عیار دشمن در عرصه فکری و فرهنگی ، تصریح کرد: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هویت ، اصالت و روح یک ملت است بنابراین قسمت اعظمی از وظیفه صیانت و حفاظت از این فرهنگ ناب بر عهده معلمان و اساتید است که باید در این زمینه با جدیت ، دلسوزی و اخلاص مضاعف عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان معلمان را بر اکتفا نکردن تنها به کتب درسی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان توصیه مؤکد کرد و گفت: در شرایطی که کشور با واقعه عظیم هجمه فرهنگی مواجه است، اکتفا کردن معلمان در امر تعلیم و تربیت به کتب آموزشی دستگاه های آموزشی کشور، نه تنها جفا و ظلم بزرگ در حق نسل جوان و نوجوان است بلکه کفران نعمت و خشم الهی را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه نسل جوان ما باید در سایه اسلام و مکتب قرآن پرورش پیدا کند، تصریح کرد: به یقین یکی از حلقه‌های اتصال جوانان و نوجوانان به معارف اصیل دینی و اسلامی معلمان و اسایتد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام جامعه فرهنگیان به ویژه معلمان و اساتید را بر لزوم خودسازی و تقویت بنیه اعتقادی ، دینی و علمی توصیه و تاکید کرد و افزود: اگر اطلاعات و اندوخته‌های دینی و علمی ما ضعیف باشد به طور قطع دشمنان و افکار شوم آنها در درون جامعه و به یژه نشل جوان نفوذ پیدا خواهد کما اینکه علیرغم تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوان ردپایی از این نفوذ دشمن در درون جامعه مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۳:۴۲

26 Dec 2019